Heteken belül új időszámítás kezdődik Budapest közlekedésében

A Fővárosi Közgyűlés még júniusban szavazhat a társadalmi egyeztetésre bocsátott javaslatról.

A Fővárosi Közgyűlés várhatóan június végén elfogadja az új budapesti közlekedésbiztonsági stratégiát, aminek ezt követően el is kezdődhet a végrehajtása, közölte a 24.hu megkeresésére a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Emlékezetes, február közepén a Harminckettesek terén gázoltak halálra egy villamosra váró nőt, a tragédiát követően Karácsony Gergely főpolgármester azonnali intézkedéseket sürgetett, és mások mellett egyeztetett Budapest rendőrfőkapitányával, Terdik Tamással is arról, hogy miként lehetne fejleszteni Budapest közlekedésbiztonságát.

Még február végén bocsátották társadalmi egyeztetésre a BKK weboldalán az új terveket. Ezek között szerepelt, hogy

A BKK most lapunknak azt írta, a társadalmasítás eredményeként beérkezett javaslatokat és észrevételeket feldolgozták, ezek alapján készült el a végleges terv, ami még ebben a hónapban a Fővárosi Közgyűlés elé kerül. Közölték,

jelenleg is több fővárosi kerület folytat a stratégiával összhangban álló forgalomátalakítási projekteket. A többi között május végén a VI. kerületben bővült a 30 km/h-s utcák száma. A stratégia 2030-ig szeretné megvalósítani az edukáló és szankcionáló forgalomfigyelő kamerák kihelyezését, melyek pontos elhelyezésére a BKK és a főváros javaslatot tesz. Jelenleg négy ilyen kamera található Budapesten.

Farkas Norbert / 24.hu

A II. kerületben júliustól mérnek a fix traffipaxok

A vezess.hu még áprilisban számolt be róla, hogy a II. kerületben – függetlenül a főváros mostani döntésétől – fix sebességmérők jelennek meg.

Az eredeti elképzelés az volt, hogy június elején telepítik a készülékeket, de az önkormányzat sajtóosztálya érdeklődésünkre azt közölte,

folyik az engedélyeztetés a közútkezelőkkel és a közműcégekkel. A telepítés folyamatos lesz, és abban bízunk, hogy júliusban már több helyszínen is működni fognak.

Vagyis kis csúszással, de lesznek fix traffipaxok a II. kerületben, mégpedig az alábbi helyszíneken, amelyeket a rendőrséggel közösen választottak ki, lakossági visszajelzéseket is figyelembe véve:

Közúti balesetek Budapesten

Budapesten 2011 és 2021 között 471-en haltak meg a közutakon. A Covid-járvány időszakában valamelyest csökkent ez a szám, de egyébként közel egy évtizede stagnál.

 

A közúti balesetek halálozási adatait európai összehasonlításban vizsgálva elmondható, hogy amíg Budapesten 2,9 a százezer főre vetített halálozás, addig az úgynevezett Vision Zero gondolkodást bevezető skandináv államokban jóval kisebb, ha nem is nulla, de erősen közelít ahhoz. Bécs, Berlin, London is jobban teljesít, Rómában viszont 5 feletti ez a szám.

Kapcsolódó
Svéd modell segíthet halálosbaleset-mentessé tenni Budapestet
2030-ig 50 százalékkal, 2050-ig nullára csökkentené a közúti balestek súlyos sérültjeinek és halálos áldozatainak számát Budapesten Karácsony Gergely. A cél rendkívül ambiciózus ugyan, ám egy svédországi modell már bizonyította, hogy hosszú távon nem lehetetlen vállalkozásról van szó.