Januárban megkezdődtek a munkálatok a Fertő tó partján, ahová szállodát, kikötőt, és sportkomplexumot is épít Mészáros Lőrinc cége. A nemzeti parki területre elkezdtek felvonulni a munkagépek, és ugyan egyelőre még messze nem annyi teherautó jár a környéken, mint azt a hatástanulmányban prognosztizálták, máris adódtak gondok.
A Fertő tó barátai Facebook-oldalra posztoltak több képet arról, hogy a betonút több helyen elkezdett összetörni a megnövekedett forgalom miatt. Helyi forrásaink megerősítették, hogy valóban mostanában keletkeztek a károk.
Az egyik előzetes hatástanulmányban azt írták, hogy akár napi 300 teherautó is járhat majd a a környéken. Kárpáti Béla, a beruházást felügyelő Sopron – Fertő Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. vezérigazgatója viszont már egész más számot mondott a Cyberpressnek:
A kivitelező előzetes becslése szerint a járműforgalom nem haladja meg a 25 gépjármű/nap számot. Ahhoz, hogy ez a forgalom ne terhelje a lakosságot, olyan organizációs útvonalat határoztunk meg, amely kikerüli Sopron Megyei Jogú Várost és Fertőrákos belterületét
– nyilatkozta a baráti hangvételű interjúban a korábban a KDNP-ben politizáló Kárpáti.
Fertőrákosiaktól úgy tudjuk, hogy a település főutcáján is elmegy már most is néhány teherautó, pedig még csak most kezdték szállítani az építőanyagot. A projekt kritikusai szerint pedig az elkerülő út nyomvonala természetvédelmi területre esik.