Van olyan trolibuszvezető, akinek 35 fokban kell egész nap dolgoznia

Ilyen melegben még állatot se szabad szállítani.
Kapcsolódó cikkek

Van olyan budapesti trolibuszvezető, akinek 35 fokos vezetőfülkében kell dolgoznia egész nap – derül ki a Zoom.hu cikkéből. A portál birtokába került egy járműkísérő könyv, amiben azt jegyezték fel, hogy a páramentesítő és a tetőventilátor sem működik, ez okozza az embertelen körülményeket. Ilyen esetekben az utastérben sem lehet sokkal jobb a helyzet, jegyzik meg a cikkben.

Idézik, hogy az élőállat-szállításra vonatkozó uniós irányelvek 5-30 fok közötti hőmérsékletet írnak elő, vagyis ilyen melegben még állatokat se lenne szabad szállítani, bár egy rendelet itt +/- 5 fokos eltérést még lehetővé tesz – a 35 fok így is a tűréshatár tetejét jelenti.

Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók szakszervezetének elnöke elmondta, a használtan vett MAN troliknál és a régi Ikarusoknál a legrosszabb a helyzet, mert a tetőventilátor ezeknél az amúgy is forró külső levegőt keringeti az utastérben, és még ez is gyakran elromlik, a javítás pedig sokáig tart. A klimatizált buszok aránya már eléri a 90-95 százalékot a fővárosban, de a klímaberendezések működése ezeknél is hagy maga után kívánnivalót.