Tarlós: Ha balesetveszélyes lenne a metró, nem engedném, hogy a gyermekem naponta utazzon rajta

A főpolgármester jelezte azt is, hogy már márciusban forgalomba állnak az új metrószerelvények.
Kapcsolódó cikkek

Tarlós István az Indexnek adott interjúban azt mondta, vállalja azon szavait, miszerint lennének bizonyos kérései ahhoz, hogy még egyszer elgondolkodjon, indul-e a főpolgármesteri címért. Arról nem kívánt beszélni, mik lennének ezek a kérések, illetve azt mondta, nincs véleménye a lehetséges utód kérdésében.

A BKV-s tiltakozásokkal kapcsolatban jelezte, hogy a napokban kereste meg a kormányt, vizsgálják felül a mostani helyzetet.

Nem tartom elfogadhatónak, hogy az önkormányzatoknak vagy cégeiknek a dolgozói másodrendű állampolgárok legyenek és ne kapják meg azt a bérrendezést, amit a közvetlen államiak

– mondta.

Hozzátette, az önkormányzatoknak nincs anyagi lehetőségük arra, hogy ezt a helyzetet önmaguk oldják meg. A problémát egyébként felfújtnak érzi, mert szerinte senki sem hiheti el, hogy ezer BKV-dolgozót átvesz a Volán, hiszen nincs szükségük ennyi emberre. A külföldi munkavállalást néhány tucat embert leszámítva illúziónak tekinti. Tarlós nem zárja ki, hogy adódhatnak majd létszámproblémák a BKV-nál, de szerinte lehetséges, hogy nincs is szükség egy tízezer fős cégre.

A hármas metró felújításával kapcsolatban megjegyezte, hogy Budapest öt éve a projekt elindításával küzd, a szerelvények felújítását már egy éve elkezdték. Az alapprobléma szerinte az, hogy a korábbi városvezetés ahelyett, hogy

felújította volna a hármas metrót, épített helyette egy majdnem felesleges újat.

A negyedik felújított szerelvényt a múlt héten hozták meg Oroszországból, ezek Tarlós szerint márciusban forgalomba állnak.

A főpolgármester szokott a hármas metróval utazni, az egyik gyermeke naponta használja. Azt mondja, ha olyan szakvéleményt kapna, hogy a metró balesetveszélyes, nem engedné, hogy a gyereke rajta utazzon. Elismerte, hogy van aggódás a részéről.

A Római-parti mobilgát ügyével kapcsolatban jelezte, már nem vele kell vitatkozni, hanem a szakmával, hiszen Budapest a megrendelő, nem a szakértő vagy a tervező.