A parlamentnek benyújtott jövő évi költségvetési tervben egyetlen forint többlet sincs a fővárosi közösségi közlekedés 2015-ös működtetésére. A fővárosi önkormányzat az ideihez hasonlóan megkapná a 24 milliárd forintos normatívát és 16,1 milliárdot fogyasztóiár-kiegészítés címen.
A cikk emlékeztet, hogy cég a rendszerváltozás óta alulfinanszírozott, ezt korábban hitelfelvétellel ellensúlyozták. Ennek a gyakorlatnak vetett véget 2010-ben az új városvezetés. Hiába nyereséges a BKV 2010 óta üzemi szinten a fennálló adósságállomány kamatterhei mindent elvisznek, így a cég összességében továbbra is veszteséges.
Idén a BKV újrakötött hiteleiből 9,4 milliárd forint jár le, hiába fordultak segítségért a kormányhoz, a közlekedési cégnek saját pénzügyi keretének terhére kellett kifizetnie eddig összesen 7,1 milliárd forintot.
Ha idén még meg is oldják a problémát, jövőre még nagyobb lesz a gond: ugyanis újabb 52,3 milliárdos hitelcsomag jár le.
Ha még ez nem lenne elég, az állami költségvetésben a 3-as metró felújításával sem számolnak. Ráadásul a kormány már a kampány alatt egyértelművé tette, hogy járművekre nem kaphat uniós pénzt Budapest.