MÁV-járatritkítás: mellébeszél az államtitkár

Az érdekvédők szerint nem 8, hanem 13 százalékos kapacitáscsökkentés várható, 150 mozdonyvezető munkája válik feleslegessé.
Kapcsolódó cikkek

Az öt szakszervezet szerint naponta 414 vonattal járna kevesebb április 15-től, vagyis Völner Pál szakállamtitkár finoman szólva is visszafogottan fogalmazott a múlt pénteken.

Az érdekképviseletek úgy látják, hogy a drasztikus lépés gyakorlatilag megteremti az egyes vonalak bezárásának lehetőségét, a naponta közlekedő kora reggeli és késő esti egy-egy szerelvény nem lesz alkalmas a helyi közösségi igények kielégítésére.

Megjegyezték: a tárca nem folytatott előzetes egyeztetést sem az érintett települések képviselőivel, sem a vasutas szakszervezetekkel. A Mozdonyvezetők Szakszervezetének ügyvezető alelnöke hozzáfűzte: a menetrend megváltoztatásával 150 mozdonyvezető munkája válik feleslegessé a jövő hónap közepétől.

A Levegő Munkacsoport levélben hívta fel az infrastruktúráért felelős államtitkár figyelmét arra, hogy a vonatleállítások tovább súlyosbítják az államháztartás és a nemzetgazdaság helyzetét, a környezet állapotát.

A környezetvédelmi szervezet számítása szerint az állam évente mintegy 3.000 milliárd forinttal támogatja a közúti közlekedést, ennyivel fordít rá többet, mint amennyi bevétele származik belőle.