Gyorsabban nőnek az 5G-t is kínáló mobilszolgáltatók

Az Ericsson 22 országban vizsgálta az 5G és az üzleti sikeresség összefüggését.
Kapcsolódó cikkek

Az 5G bevezetésében élen járó mobilszolgáltatókhoz háromszor nagyobb eséllyel maradnak hűségesek a felhasználók, és kétszer akkora eséllyel tudják növelni elő átlagos bevételüket, mint a legújabb hálózati technológia terén lemaradó versenytársak – derül ki az Ericsson nagyszabású piackutatásából. A tanulmány megállapítja: míg az 4G korszakában stagnált a szolgáltatók bevétele, az 5G proaktív használatával felgyorsítható a növekedés.

Az Ericsson Consumer & Industry Lab, a vállalat piaci trendeket kutató részlege 22 ország 73 mobilszolgáltatójának piaci mutatóit és felhasználóinak visszajelzései alapján mérte fel, hogy milyen mértékben járul hozzá az 5G bevezetése az operátorok üzleti sikereihez. A felmérés négy kategóriába sorolta a szolgáltatókat:

  1. Az „5G felfedezők” olyan, főként megfizethető termékeket kínáló cégek, amelyek éppen csak elkezdték az első, puhatolózó lépéseket az 5G területén.
  2. A következő csoportot az „5G ígéretesek” alkotják, amelyek – ha lassan is, és kevésbé innovatív módon –, de már elkezdték kiaknázni az új generációs hálózatot.
  3. Az „5G feltörekvők” már jobban teljesítenek az 5G terén, de az ügyfél-elégedettségük alapján nem érik el a legjobbak teljesítményét.
  4. Végül ott vannak az „5G éllovasok”, amelyek az élen járnak az 5G kiépítésében és abban is, hogy arra építve innovatív szolgáltatásokat kínáljanak előfizetőiknek.

A felmérés eredményei alapján az 5G éllovasnak számító operátorokhoz háromszor akkora eséllyel maradnak hűségesek az előfizetők, mint a többi három kategória tagjaihoz, és kétszer akkora eséllyel tudták növelni egy felhasználóra jutó átlagos bevételüket (ARPU) az 5G bevezetése óta.

A tanulmány ezen kívül a következő megállapításokra jutott:

Az Ericsson felméréséből az is kiderül, hogy a mobiloperátorok ötöde számít éllovasnak, de gyakran nem az országukban legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező szolgáltatók válnak éllovas a cégeké. A legtöbb „5G éllovas” Kelet-Ázsiában és Észak-Amerikában működik, harmaduk viszont Európában.

A tanulmány további érdekes megállapítása, hogy míg a 4G érában gyakran stagnált az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel, az 5G lehetőséget nyújt arra, hogy a szolgáltatók kitörjenek a stagnáló állapotból. Ehhez azonban arra van szükség, hogy az 5G-t ne passzívan, a megszokott hang- és adatcsomagok értékesítésével használják ki, hanem proaktívan, innovatív szolgáltatásokat kínáljanak rajta. Míg előbbi esetben mindössze évi 0,03%-os növekedésre számíthatnak, a proaktív megközelítéssel akár a 2,7%-os évi növekedést is elérhetik.