A YouTube hétfőn bejelentette a Short érkezését, ami a leírás szerint egy olyan új rövidfilmes formátum a tartalomkészítők számára, mellyel egyszerűen, mindössze a mobiljukkal készíthetnek megragadó videókat – gyakorlatilag és egyértelműen pedig a keresőcég saját TikTok-klónja. A 15 másodperces vagy annál rövidebb klipeket a felhasználó a telefonjával rögtön rögzítheti, szerkesztheti, akár össze is fűzheti, ahogy annak lehetősége is adott, hogy a szolgáltatás könyvtárából elérhető zeneszámokat válasszon a videók alá. Az elkészült műveket utána közzé is lehet tenni, a videóplatformon pedig dedikált szekcióban válnak böngészhetővé.
A Shorts egyelőre Indiában érhető el béta verzióban, ahonnan a TikTokot például már kitiltották sok más kínai alkalmazással egyetemben nemzetbiztonsági okokra hivatkozva. Hogy más országokban mikor várható a funkció élesítése, arról még nem közölt információkat a keresőcég.
A TikTok sikerét és robbanásszerű növekedését látva a nagy techcégek sem akarnak elmenni a trend mellett, nem meglepő mód a Facebook és a Google sem. A Facebook az Instagramon belül használható, augusztusban útjára indított Reels-szel lépett, és a pletykák szerint idővel a közösségi oldal fő appjába is érkezhetnek a rövidvideók.