Nehéz helyzetbe kerülhetnek a youtuberek

Eltűnhetnek a pontos feliratkozószámok, ez rengeteg youtubert érzékenyen érinthet majd.
Kapcsolódó cikkek

Óriási a verseny a legtöbb feliratkozóval rendelkező youtuber-címért, ezért érdekes időben jön a Youtube bejelentése: úgy néz ki, eltörlik a pontos feliratkozószámokat az oldalakról, és csak kerekítve fogják mutatni, kit hányan követnek. A változtatás nem igazán fog tetszeni az olyan appoknak és cégeknek sem, amelyek azzal foglalkoznak, hogy élőben követik a követőszámok változását – vannak olyan élő Youtube-videók, amelyek csak azzal foglalkoznak például, hogy a Social Blade élő követőszámát szintén élőben közvetítsék.

A fiatalok harmada vásárol meg valamit a youtuberek miatt
Naponta két órányi youtube-videót néznek a 30 év alattiak, de nem csak nézik a különféle videósokat, hanem vásárolnak is hatásukra.

A Youtube saját blogján jelentette be a változtatásokat, ami annyiból fog állni, hogy a pontos követőszám helyett (674592 például) csak lefelé kerekített számokat fog mutatni (674000). A pontos metódus valahogy így néz ki:

Ez nem tűnik komoly változtatásnak azok számára, akik nem a videómegosztón keresik a kenyerüket, de a youtubereknek néhány ezer, sőt, néhány száz feliratkozó is nagyon sokat számíthat.

Forrás: Jaap Arriens/NurPhoto

Nem tudni, hogy pontosan mi az oka a változtatásoknak, de több közösségimédia-felületen is jelentettek már hasonló terveket: az Instagram abban gondolkodik, hogy eltünteti a lájkszámot a képek alatt, hogy ne legyen akkora nyomás az azt használó influenszereken és átlagembereken, hogy minél több lájkot gyűjtsenek. A Twitter is sokkal kevesebb retweetet mutat, mint amennyi valójában megtörtént, Redditen pedig el lehet rejteni a szavazatokat. Lehet, hogy a Youtube is a közösségi média által generált népszerűségi versenyt akarja egy kicsit megzabolázni, de az is előfordulhat, hogy így akarja ösztönözni a csatornákat, hogy még több feliratkozót gyűjtsenek.

Komoly változtatást tesztel az Instagram, eltűnhetnek a lájkok
Nem biztos, hogy a változás valaha publikus lesz, de ha igen, alapjaiban változtathatja meg a közösségi médiát.

A változtatások a blogposzt szerint 2019 augusztusában lesznek aktuálisak, de már most bejelentették a terveket, hogy a csatornák és a feliratkozókövető appok fel tudjanak készülni rájuk.