Kiderült, hogy mi a legfontosabb tényező, ha új telefont veszünk

Spanyol és chilei kutatók kimutatták, hogy még mindig a külső a lényeg, legalább is okostelefon vásárlásánál mindenképp: statisztikáik szerint az emberek még mindig inkább aszerint választanak telefont, hogy mennyire szép az eszköz, és nem aszerint, hogy mit tud.
Kapcsolódó cikkek

Azt hinné az ember, hogy egy okostelefonnál sokat nyom a latban, hogy meddig bírja az aksija, milyen gyors az eszköz, vagy hogy mekkora a tárhelye – valójában viszont még mindig aszerint választunk telefont, hogy melyik a legszebb, legalább is ez derül ki a Sevillai Egyetem és az Észak-Chilei Katolikus Egyetem közös kutatásából. A statisztikák szerint az eszközök felszereltsége és tudása csak másodlagos, a lényeg még mindig a külső, és

inkább vesznek meg az emberek egy kevesebbet tudó telefont, ami szép, mint egy kevésbé tetszetőset, de nagyon okosat.

A felhasználókból nagyobb érzelmi reakciót váltanak ki azok az eszközök, amelyek fizikailag mutatósabbak, mint azok, amelyek inkább a funkcionalitásra mennek rá. Persze a technológiai fejlettség és a funkcionalitás a következő két fontos tényező a vásárlás során, de az első helyre a külsőségek kerültek.

A kutatáshoz a két egyetem 247 brazil és 141 chilei okostelefon-használót kérdezett meg, ami azért nem mondható túl széleskörű mintavételnek, de azért több mint 380 ember véleménye is sokat nyom a latban. Az is lehet, hogy az európai statisztikák teljesen másképp néznének ki, de az biztos, hogy Dél-Amerikában a telefon külseje sokkal fontosabb a vásárlók számára, mint az, hogy mennyit tud a készülék.