Ezek a legextrémebb magyar moziplakátok

Mit keres egy ideges sárkány Darth Vader mögött a Csillagok háborúja plakátján? És miért egy Lancia Beta repül át a Vissza a jövőbe csodálkozó Dokija felett? Ezekre a kérdésekre ugyan nem tudjuk a választ, de ezek a grafikák is részei a magyar plakátművészet legextrémebb alkotásainak.

A Delfin napja (r.: Mike Nichols), Máté András, 1973

 

Két balláb az ezredben (r.: Norman Cohen), ismeretlen művész, 1974

 

Hogyan fojtsuk vízbe…? (r.: Vaclav Vorlicek), Benkő Sándor, 1975

 

Indul az űrhajó (r.: Valentin Szelivanov), Árendás József, 1976

 

Csillagok háborúja (r.: George Lucas), Helényi Tibor, 1979

 

Csillagok Háborúja I-II. (r.: George Lucas), Felvidéki András, 1979

Negyedik fázis (r.: Saul Bass), Andor András, 1980

 

A kis rendőr nagy napjai (r.: Vlagyimir Fokin), Pócs Péter, 1980

 

Harmadik típusú találkozások (r.: Steven Spielberg), Helényi Tibor, 1980

 

A nyolcadik utas: a Halál (r.: Ridley Scott), Helényi Tibor, 1981

A 3. számú űrbázis (r.: Stanley Donen), Helényi Tibor, 1981

Majmok bolygója (r.: Franklin J. Schaffner), Molnár Katalin, 1981

A Birodalom visszavág (r.: Irvin Kershner), Helényi Tibor, 1982

E.T. (r.: Steven Spielberg), ismeretlen grafikus, 1983

A kicsi kocsi újra száguld (r.: Robert Stevenson), Kovács Vilmos, 1983

Vámpír négy keréken (r.: Jiri Menzel), Tóth Laca, 1983

A Jedi visszatér (r.: Richard Marquand) Helényi Tibor, 1984

Vissza a jövőbe (r.: Robert Zemeckis), ismeretlen művész, 1987

Beverly Hills-i zsaru (r.: Martin Brest), Miklós Károly, 1987

A Halálosztó (r.: James Cameron), L.S., 1988

A rádió aranykora (r.: Woody Allen), Felvidéki András, 1988

 Omen (r.: Richard Donner), Felvidéki András, 1989

A poszterek forrásai a Filmposter, a Budapest Poster Gallery, az Eat Brie és a Múzeum Antikvárium.