A tojás, a vaj és a tűzifa drágult meg nagyon

Átlagban leginkább a szeszes italok, dohányáruk, valamint az élelmiszerek ára nőtt.
Kapcsolódó cikkek

2018. márciusban a fogyasztói árak átlagosan 2,0 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbinál. Ezen időszak alatt a legnagyobb mértékben a szeszes italok, dohányáruk, valamint az élelmiszerek ára nőtt, jelentette a KSH.

Tavaly márciushoz viszonyítva:

1 hónap alatt, 2018. februárhoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 0,1 százalékkal nőttek. Az élelmiszerek ára 0,3 százalékkal emelkedett, ezen belül az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 3,8, a száraztészta 1,7, a péksütemények 1,2 százalékkal többe, a tojás 6,5, a cukor 2,8 százalékkal kevesebbe került. A ruházkodási cikkek ára 1,6, a szolgáltatásoké 0,2, a szeszes italok, dohányáruké 0,1 százalékkal nőtt. A háztartási energia ára nem változott. A tartós fogyasztási cikkek ára 0,2, az egyéb cikkeké 0,5 százalékkal mérséklődött, utóbbin belül a járműüzemanyagokért 1,1 százalékkal kellett kevesebbet fizetni.

Mináry Borbála, a KSH osztályvezetője az adatok ismertetésekor azt MTI tudósítása szerint elmondta:

Átlag fölött drágultak az élelmiszerek, ebben még érződik a tavaly őszi áremelések hatása is. Februárhoz viszonyítva átlag fölött emelkedett a friss zöldségek és gyümölcsök ára. Az üzemanyagárak ugyanakkor havi és éves összevetésben is csökkentek.

2018. január–márciusban az előző év azonos időszakához képest a fogyasztói árak átlagosan 2,0 százalékkal nőttek.

Kiemelt kép: MTI / Mohai Balázs