Lázár János ma hajnali 3.31-kor villamosra szállt

Tette ezt Hódmezővásárhelyen. Aztán Szegeden leszállt. Majd vissza. Közben bicskázásról és leszívásról beszélt.  Üzemben a tram-train.
Kapcsolódó cikkek

Hétfő hajnalban útnak indult a Hódmezővásárhelyet Szegeddel összekötő tram-train első, menetrend szerinti, civileket is szállító szerelvénye.

Az utasok között volt Lázár János hódmezővásárhelyi fideszes országgyűlési képviselő, Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Homolya Róbert, a MÁV vezérigazgatója és Mosóczi László közlekedési államtitkár.

Palkovics Vásárhelyről visszaautózott Budapestre, találkozni Karácsony Gergely főpolgármesterrel, megtárgyalni a fővárosi tömegközlekedéshez ígért állami pakk sorsát. Lázár üzent Palkovicson keresztül Karácsonynak:

Jó dolgok nem csak Budapesten történhetnek, ezt Karácsonynak ma, ha találkoztok, mindenképpen mondd az arcába, most már mi, vidékiek is szeretnénk pénzt kapni. Mondd, hogy voltál Lázárnál, és elszedte a pénzedet, mondd, hogy először a pénzt vidékre! Tehát nem marad neki és Budapestnek. Mondd neki reggel nyolckor, hogy üres zsebbel érkeztél, mert a dél-alföldiek kibicskázták a zsebedből, ami benne volt. Mondjad Karácsonynak, hogy korábban kell kelni, és akkor hamarabb jut forráshoz. Ezt tudnánk neki mondani. Mi vidékiek korábban kelünk, és több pénzt tudunk leszívni a kormánytól.

Farkas Norbert / 24.hu

És néhány műszaki adat azoknak, akik nem a politika, hanem a kötöttpályás közlekedés szerelmesei:

Farkas Norbert / 24.hu

Ez Magyarország, sőt, Kelet-Európa első vasútvillamosa.

Az ötlet, hogy így kössék össze Vásárhelyet Szegeddel először egy 2004 októberi strasbourgi tram-train konferencián hangzott el, az idea tulajdonosa egy holland vasúti szakember. Egy évvel később, 2005. decemberében született döntés a szegedi közlekedési vállalatnál hatástanulmány készítéséről, majd 2007 áprilisában az akkor Lázár János vezette Hódmezővásárhely is beállt a kezdeményezés mögé.

Pénzt a nagypolitikában Lázár János szerzett a projekthez; az építkezés 2016-ban indult, bő nyolcvanmilliárd forintot emésztett fel, és jövő április közepééig ingyen használható.

Az első járat annyira tömve volt, hogy egy kopogtatócédulát sem lehetett volna leejteni:

Farkas Norbert / 24.hu