Tükörrel, hűtőszekrénnyel is fizethetünk nem sokára

A használati tárgyak is szolgálhatnak pénztárcaként.
Kapcsolódó cikkek

Az Ingenico Group, az egyszerű és biztonságos fizetési megoldások globális piacvezetőjének ágazati elemzése szerint a közösségi oldalakon történő vásárlás és a hangvezérelt fizetés a következő évben a hétköznapi élet részévé válik. A jövőben a használati tárgyainkat is másképp fogjuk használni: hűtőszekrényeinket, autóinkat, vagy akár egy olyan hétköznapi dolgot is használhatunk majd fizetésre, mint egy tükör.

Fizetés extrákkal

A „közösségi kereskedelem” és a „hangvezérelt kereskedelem” 2020-ra elképzelhetően a mindennapi életünk szerves részévé válhat. Hamarosan valósággá válik, hogy chatbot, vagy akár a hangunk segítségével fizetünk közösségi média felületeken. A fizetési folyamat emellett egyre több értéknövelt szolgáltatást is tartalmaz, amelyek kiegészítik a fizetési terminálok tranzakcióit, és extrákat kínálnak a kereskedők és a fogyasztók számára egyaránt. Így például a hűségprogramokkal és kuponokkal kapcsolatos ajánlatok is egyszerűen integrálhatók a fizetési folyamatba. Mindehhez egyetlen érintés elegendő a pénztárnál.

Végül, de nem utolsósorban, a „PIN on Mobile” technológiával a mobiltelefonok fizetési terminálokká alakulnak – csupán annyit kell tennünk, hogy beírjuk a PIN-kódot vagy csak odatartjuk a bankkártyánkat az eladó mobiltelefonjához. Ezzel egyidejűleg a különböző elfogadópontok száma tovább fog növekedni. A cég már elindította közösségi kereskedelem és hangvezérelt kereskedelem  programjait, és már a biztonságos, érintés nélküli fizetési elfogadást is lehetővé teszi a mobiltelefonokon és a táblagépeken.

Fizetés akár a hűtőszekrénnyel

A jövőben másképp fogunk tekinteni a használati tárgyainkra, és másképp is fogjuk használni azokat: ennek eredményeképpen a hűtőszekrények, autók, vagy akár egy olyan egyszerű dolog is, mint egy tükör alkalmassá válhat fizetésre.

A dolgok internete (IoT) által kínált lehetőségek végtelenek, elegendő, ha tudjuk, hogyan lehet a biztonságos fizetési rendszert integrálni a teljes digitalizációs folyamatba.

Nem mehet a biztonság rovására

A fogyasztók tisztában vannak az adatbiztonsági kérdések jelentőségével – rendkívül éberek, és ebben a tekintetben továbbra is nagy elvárásokat támasztanak a piacon megjelenő új megoldások irányába. A jövő szabályait a fogyasztók fogják diktálni. A fizetési piac szereplői számára az egyre szigorúbb biztonsági előírások megkövetelik, hogy tökéletes műszaki ismeretekkel rendelkezzenek, ha olyan csúcstechnikai megoldásokat akarnak kínálni, amelyek a legmagasabb szintű biztonság mellett kiváló vásárlóélményt is nyújtanak.

Az egyszerű és biztonságos fizetési megoldások szempontjából az új technológiai fejlesztések valószínűleg a biometrikus hitelesítés használatára, a mobil pénztárcák integrálására, a kriptovalutákhoz való alkalmazkodásra, valamint a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás használatára összpontosítanak majd.

A fizetés kulcstényező lesz az ügyfélélményében

A fizetés a kereskedelem és a vásárlóélmény kulcseleme. A fogyasztók azt várják a fizetés folymatától, hogy ne okozzon kényelmetlenséget, és elejétől a végéig teljesen ellenőrizhető legyen. Ez alapból azt jelenti, hogy a tranzakciónak 100 százalékban biztonságos kell lennie.

Azok a szereplők, akik sikeresen egyesítik a fizikai és az online fizetési megoldásokat, valamint a legjobb többcsatornás fizetési élményt teremtik meg, végül piacvezetők lesznek.

Szerintük amúgy az új fizetési formák tömeges elterjedésében a használat lesz a döntő tényező, vagyis hogy bíznak-e az emberek az új lehetőségekben.

Kiemelt kép: MTI/EPA/Pete Maclaine