Az Allianz már kifizette a reálhozamokat

A banki átutalást kérők többsége már meg is kapta a pénzét. Akik postai kézbesítést kértek, azok 20 munkanapon belül juthatnak hozzá.
Kapcsolódó cikkek

Az Allianz Nyugdíjpénztár július 29-én – az öt nagy pénztár közül elsőként – befejezte a társadalombiztosítási (tb) nyugdíjrendszerbe visszalépő pénztártagok reálhozamainak és tagdíj-kiegészítéseinek elutalását – jelentette be kedden a nyugdíjkassza.

A kifizetés a jogszabályi rendelkezéseknek minden tekintetben megfelelően, július 21-29. között lezajlott, a banki átutalást kérő ügyfelek többsége már meg is kapta az őt megillető összeget. Azok az ügyfelek, akik postai kézbesítést kértek, a Posta ütemezésétől függően, legkésőbb 20 munkanapon belül juthatnak hozzá a pénzükhöz. A részletes elszámolást tartalmazó magán-nyugdíjpénztári egyenlegértesítőket augusztus 5-ig minden visszalépőnek postázzák – ismerteti a közleményben Mészáros Győző, az Allianz Hungária Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója.

Az Allianz tapasztalatai szerint az ügyfelek számára nehezen érthető a hozam és reálhozam különbsége, a leggyakoribb kérdés ezzel kapcsolatban az, hogy miért nem kapják meg az egyéni számla egyenlegében szereplő hozam teljes összegét.

A vonatkozó jogszabály szerint a tb-rendszerbe visszalépés esetén a tag csak a reálhozam felvételére jogosult. A reálhozam a pénztári megtakarítás hozamának inflációt meghaladó része. A magánnyugdíjpénztárak fennállása alatt, 1998-tól 2010-ig az átlagos éves infláció közel 7 százalék volt, így ha a választott befektetési portfólió átlagos éves hozama meghaladta ezt az értéket, akkor reálhozam képződött.

A reálhozam összege egyénenként nagyon változó, függ a pénztártagság időtartamától, a befizetett tagdíjak mértékétől és gyakoriságától, a pénztártag választható portfóliókkal kapcsolatos döntésétől, a pénztárak közötti átlépéstől és még számtalan egyéb tényezőtől.

A kassza felhívja a figyelmet arra: a reálhozam postai kézbesítésekor gondot jelenthet, ha valaki nem jelentette be pénztárának a lakcím- vagy névváltozást. Címváltozás esetén azt javasolja, hogy az ügyfelek igényeljék a küldemények utánküldését a Postától. Névváltozás esetén szükség lehet az azt bizonyító okirat bemutatására a postahelyeken.