A világ legfurább borainak sokszor közük sincs a szőlőkhöz

Meteoritba áztatott vörös-, születésnapi tortaízű fehér-, vagy édes kék bor? Ez csak néhány a legrendkívülibbek közül.
Kapcsolódó cikkek

Az elmúlt években egyre több szupermarket polcain jelentek meg a fura ízű ünnepi italok, így csak idő kérdése volt, hogy a változás ne csak a pálinkák, vagy más, magas alkoholtartalmú mérgek, hanem a borok terén is végbemenjen, sokszor igen furcsa tartalmú palackokat létrehozva. Íme néhány példa arra, hogy az unortodox borkészítés már elkezdte bontogatni a szárnyait, néhány év múlva pedig talán már itthon is megjelennek a furábbnál furább ízek, bár a pisztáciás macaron-ízű pálinka után már semmin sem lennénk meglepődve.

A brit Lurgashall Winery az angol rózsatermesztés hagyományait ápoló The Royal National Rose Society felkérésére készítette el a válogatott rózsaszirmokból készült borát

Gik – a spanyol kék bor, amit a szőlőszemek héjában lévő antocianin pigmenttel, illetve a kékfestéshez használt festő csülleng nevű, közepesen érdektelennek látszó növény indigójával festettek fura színűre.

A beszédes nevű New York-i Birthday Cake Vineyards borai, melyek bizony a születésnapi torták ízvilágát próbálják egy palackba sűríteni – kérdés persze, hogy mennyire lehet jó egy sajttortás fehér, vagy épp egy feketeerdős vörösbor…

Ian Hutcheon 2012-ben készített Meteorito Cabernet Sauvignonja, melynek érlelésekor egy 4,5 milliárd évvel ezelőtt született, az Atacama-sivatagból begyűjtött, aprócska meteoritot is a tartályba csempészett. A 14,5 százalékos alkoholtartalmú borból véül tízezer liter készült, palackára pedig mindössze háromezer forint körül mozgott, így nem meglepő, hogy pillanatok alatt elfogyott.

Az észak-dakotai Maple River Winery furcsasága, a sütőtökbor, ami annyira gyorsan elfogy, hogy a palackok már a borászat webshopjában sem kapnak helyet – a Maple River egyébként más, szezonális borokkal, így epres-rebarbarással, orgonással, vagy egresízűvel is támad.

A pennsylvaniai Cardinal Hollow Winery jalapeno-s bora, aminek a címkéje ugyan nem túl bíztató, de a borászat szerint nem is úgy kell fogyasztanunk, mint a jól megszokott borokat, sőt, sokkal inkább ajánlják saláták meglocsolásához, húsok pácolásához, vagy más borokhoz keverve.

És persze itt a kokalevél-ágyra öntött bordeaux-i bor, az 1863-as bemutatásától fél évszázadon át elsöprő sikert aratott Vin Mariani, aminekegy tucatnyi híresség (így Jules Verne, vagy Thomas Edison), sőt, még a pápa is a reklámarca volt!

A Mental Floss nyomán