A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk.
Részletes leírás
Április 20-tól június 15-ig utasszámlálást tartanak nyolc vasúti mellékvonalon.
Április 20-tól június 15-ig utasszámlálást, igényfelmérést tartanak nyolc vasúti mellékvonalon. Az Építési és Közlekedési Minisztérium „a vasúton egyre súlyosbodó mellékvonali dízel motorvonat hiány, a fennálló aktuális helyzet miatt” kért intézkedési tervet – írja az iho.hu. A szaktárca a vonat helyett a Volán autóbuszaival oldaná meg a közlekedést.
Az alábbi vonalakról van szó:
4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu–Komárom)
14. sz. vasútvonal (Pápa–Csorna)
23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg–Rédics)
35. sz. vasútvonal (Siófok–Kaposvár)
66. sz. vasútvonal (Villány–Mohács)
94. sz. vasútvonal (Sajóecseg–Tornanádaska)
106. sz. vasútvonal (Sáránd–Nagykereki)
127. sz. vasútvonal (Gyoma–Szeghalom)
Az érintett vasútvonalakon április 15-én indul, és június 15-ig tart az utasszámlálás.
Frissítünk!
Cikkünk megjelenését követően az Építési és Közlekedési Minisztérium az alábbi közleményt juttatta el lapunknak: „ Egy magát közlekedési, logisztikai szaklapként meghatározó hírportál ma állítólagos belső információkra hivatkozva vasúti mellékvonalak bezárásáról jelentetett meg cikket, amit több sajtóorgánum is átvett. Nem tudjuk, hogy az elfogott ál- vagy valódi levél a vasúti mellékvonalak utasszámlálásáról milyen miniszterre hivatkozik, egyet azonban tudunk: biztosan nem Lázár Jánosra. Az építési és közlekedési miniszter ugyanis egyetlen újabb mellékvonal esetében sem döntött módváltásról vagy bezárásról, ilyen feladat előkészítésére nem utasította a vasúttársaságot, így a cikkben említett 8 mellékvonallal kapcsolatban sem kezdődhetett ilyen munka, illetve célzott utasszámlálás. A levél valakinek az írói munkássága részét képezheti: fikció.”