10 milliárd lehetett az országot elárasztó Soros-Juncker plakátok ára

Minden más állami szervezet kampányára összesen 5 milliárdot költött a Rogán Antal fennhatósága alatt álló hivatal az első negyedévben.

2019 első negyedévében 15,4 milliárd forintot költött el a Nemzeti Konzultációs Hivatal Balásy Gyula két cégének közreműködésével. A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda irányítása alá tartozó hivatal az egyetlen csatorna az állami cégeknek, szervezeteknek a kommunikációs megrendelések lebonyolítására, most 31 állami szervezet számára rendeltek kampányokat.

Az Átlátszó vette észre, hogy az uniós közbeszerzési értesítő legfrissebb számában megjelent egy tájékoztató, amely a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) idei tevékenységét foglalja össze. A megrendeléseket egy olyan keretösszegből finanszírozzák, mely eredetileg 25 milliárd forintról indult, de aztán megtöbbszöröződött.

A munkát a Balásy Gyula tulajdonában lévő New Land Media Reklám Kft. és Lounge Design Kft. végezte el. Csetényi Csaba és Kuna Tibor cégeit korábban kigolyózták az állami munkákra kijelölt reklámcégek köréből, ezért jó ideje Balásy az NKOH egyetlen partnere.

A beszerzés végleges összértéke egész pontosan nettó 15.459.569.547 forint.

A legtöbb pénzt, 10 milliárd forintot az Európa jövőjét érintő, nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása tette ki. Ez a fedőnév általában a kormányzati propagandakampányokat takarja, így vélhetően most az év elején EU-s szinten is nagy botrányt okozó, Soros Györgyöt és Jean-Claude Junckert ábrázoló plakátokról van szó.

A Balásy Gyula tulajdonában lévő New Land Media Reklám Kft. és Lounge Design Kft. az elmúlt években egymás után kapta az állami megbízásokat. A New Land Media Reklám Kft. nettó árbevétele 2016-ban 1,5 milliárd forint volt, 2017-ben viszont már 25,8 milliárd. A Lounge Design Kft. árbevétele 2016-ban 780 millió, 2017-ben 3,1 milliárd forint lett. Balásynak a két cégen 2,3 milliárd forint tiszta haszna lett.

 

Az idei első negyedév reklámköltéseinek teljes listája: