A 24.hu információi szerint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) hivatalosan is vizsgálatot indított az ötcsillagos sárvári Spirit Hotellel kapcsolatban titkos adatgyűjtése miatt.
A luxusszállodáról tavaly novemberben derült ki, hogy a weboldalán az orosz Yandex cég kémprogramját futtatja.
Az amerikai Princeton Egyetem kutatói majd egymillió weboldalt vizsgáltak át, hogy áttekintsék, hol használnak olyan speciális programokat, amelyek lehetővé teszik az odalátogatók internetezési szokásainak lekövetését. A világméretű vizsgálódás során számos online áruház, pénzügyi szolgáltató, szálloda honlapján találtak ilyen eszközt. Az összesítés szerint több mint 480 olyan forgalmas weboldal működik, amelyek a felhasználók minden billentyűleütését naplózzák külsős cégek szoftvereinek segítségével, így összegyűjtik az érzékeny információkat is.
A princetoni tanulmányban a 444.hu talált rá a magyar szállodára. Úgy tudjuk, hogy a kódot a cikk megjelenését követő napon a törölték az oldalról.
Yandex a nemzeti kozultációban
Nálunk a Yandex neve akkor vált széles körben ismertté, amikor 2017 tavaszán a kormány nemzeti konzultációs oldalán bukkant fel a cég mérőkódja, amely a mérések mellett egy orosz szerver felé továbbította a konzultációs ívek kitöltőinek adatait, jóllehet az adatvédelmi tájékoztatóban az állt, hogy sem külföldre, sem harmadik félnek nem adják tovább azokat.
A NAIH akkor ezt az Yandex-ügyet is kivizsgálta, és arra jutott, hogy a honlapot készítő cég munkatársának szakmai hibája miatt futott orosz analitikai kód a nemzeti konzultáción, de az elküldött adatokat az orosz szerver állítólag nem fogadta.
A Spirit Hotel viszi Kínába know how-t
A Spirit Hotel volt a legnagyobb haszonélvezője a kínai kormányfő tavaly novemberi budapesti látogatásának. Li Ko-csiang és Orbán Viktor tárgyalásai után a két küldöttség nyélbe ütött néhány üzleti megállapodást. A hagyományosan nagy Fidesz-támogatónak számító Bálintfy Gábor ügyvéd érdekeltségébe tartozó termál szálloda projektcége a Magyar Nemzeti Kereskedőház közvetítésével bekerült egy több mint 400 milliárd forintos szálloda- és turisztikai fejlesztés résztvevői közé.
A sárvári luxushotel a kiemelkedően tehetős magyar, osztrák és német vendégkör mellett az orosz luxusturistákat célozta be magának.