Tarlós: 2016 végétől jöhet a dugódíj

A főpolgármester szerint elődje a 4-es metróhoz kapott uniós támogatás fejében vállalta a behajtási díj bevezetését. Ha nem akarjuk visszafizetni a beruházásra kapott 180 milliárdot, akkor be kell vezetni a dugódíjat.
Kapcsolódó cikkek

A Népszabadságnak adott interjújában Tarlós István arról is beszélt, hogy parlamenti döntés tiltja a dugódíj bevezetését. A kormány tisztában van azzal, hogy ez mit jelent, így ebben változás várható.

Az útdíjjal kapcsolatban a főpolgármester jelezte, neki is vannak fenntartásai, hogy a közszolgáltatást ellátó járművek, például a kék buszok fizessenek a város útjainak használatáért. Egyelőre tárgyalnak erről a kormánnyal.

A közösségi közlekedést érintően pedig arról beszélt, a BKV és a BKK jelenleg is dolgozik a zónahatárok kijelölésén, hiszen ez az egyik legfontosabb kérdés. Emellett a technikai feltételeket is meg kell teremteni.