Dél-Korea szépen odacsapott az Apple-nek és a Google-nek

Dél-Korea az első ország, ahol törvénybe foglalták, hogy nem kötelező jutalékot fizetni az Apple-nek és a Google-nak.
Kapcsolódó cikkek

Dél-Koreában a szöuli parlament olyan törvényt szavazott meg, ami alapjaiban rendítheti meg a Google és az Apple által üzemeltetett alkalmazás-áruházak fizetési rendszerét, és komoly csapás lehet a két cég bevételeire nézve – írja a HWSW. A digitális javakért történő fizetések körülményeit meghatározó törvény egyik legfontosabb része, hogy a jogszabály hatályba lépését követően

a világ meghatározó alkalmazás-piacterei (pl. a Play Áruház és az App Store) nem köthetik magukhoz a fejlesztőket az alkalmazásokon belüli fizetések alkalmával.

Ha valamilyen digitális tartalmat vásárolunk az Apple vagy a Google áruházában, a kifizetett összegnek csak egy része jut el a tartalom előállítójához, a pénz egy jelentős része az üzemeltető cégek zsebébe vándorol. Az új korei törvény ugyanakkor kimondja, hogy az alkalmazásfejlesztők és platformüzemeltetők a Google és az Apple rendszereit megkerülve megspórolhatják az igen jelentős (15-30 százalék közötti) jutalékot, amennyiben alternatív fizetési megoldást biztosítanak a felhasználóknak – és ez vonatkozik az egyszeri, illetve az ismétlődő (tehát előfizetéses konstrukcióban működő) fizetésekre is. Bár Dél-Korea az első, ahol ilyen törvényt szavaztak meg, a jövőben nem elképzelhetetlen, hogy más országok is hasonló útra lépnek, ami hosszú távon kedvezőtlenül befolyásolhatja a két említett vállalat sokszor egészen elképesztő bevételeit.

A Google korábban azzal érvelt a törvény ellen, hogy a Play Áruház nem pusztán egy tranzakciófeldolgozó felület, a kifizetetett jutalékok pedig lehetővé teszik, hogy az Android több milliárd felhasználót elérő, ingyenes platform legyen. Az Apple ezzel szemben azzal védi a saját megoldását, hogy a most megszavazott törvény hatására a fizető ügyfelek új veszélyeknek lesznek kitéve, anyagi és adatvédelmi téren egyaránt, és ez alapvetően áshatják alá az összes hasonló tranzakció iránti bizalmat, függetlenül attól, hogy az milyen csatornán keresztül zajlik.