Fizetős linkek ötlete merült fel az Instagramnál

Egyelőre csak szabadalomról van szó, nem biztos, hogy lesz belőle bármi.
Kapcsolódó cikkek

Egy szabadalmi kérvény arról árulkodik, hogy az Instagramnál felmerült, hogy némi fizetség fejében a felhasználók kattintható linkeket oszthassanak meg a bejegyzéseikben. A 2016-ban benyújtott, Facebook által jegyzett dokumentum többek közt egy olyan felugró ablakot részletez, ami akkor jelenne meg, amikor a felhasználó webcímet helyezne el a megosztott tartalom (kép, videó) leírásában. Amennyiben hajlandó két dollárt (600 forintot) fizetni, a link rögtön kattinthatóvá válik, így azonnal megnyitható a hivatkozás.

Sokan valóban hiányolják a képmegosztón, hogy a képleírásokban nem lehet megadni kattintható linkeket, így mindenki a profilja leírásához tereli a követőit friss cikkért, videóért („kattabióba”), a hitelesített fiókok tulajdonosai pedig jellemzően a felhúzhatós sztorik lehetőségével élnek.

Mint minden szabadalom esetében, itt is benne van a pakliban, hogy az ötlet nem válik valósággá. Az is kérdéses, hogy csak a posztjaikból élő influencerekre vonatkozna-e a dolog, vagy az átlagfelhasználókra is.

Fotó: Protocol

 

(Kiemelt kép: GettyImages)