Nem az önvezető autó hibája volt a halálos baleset

Legalább is nagy részben nem - az amerikai balesetben jórészt az emberi vezető hibázott.
Kapcsolódó cikkek

Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testület (National Transportation Safety Board, NTSB) döntést hozott a márciusi halálos balesetet okozó, önvezető Uber ügyében: kijelentették, hogy jó részben az emberi vezető hibázott, mivel annak ellenére, hogy az autó önállóan közlekedik, még folyamatosan figyelnie kellett volna az utat – írja a BBC. Ehhez képest a fedélzeti adatok alapján kiderült, hogy

a vezető az út 36 százalékában streaming szolgáltatást nézett.

A baleset során a 49 éves Elaine Herzberg vesztette az életét, akit az autó tévesen bicikliként ismert fel. Az ütközés előtt több mint öt másodperccel észlelte, hogy van valami az úton, de nem azonosította megfelelően. Ha az emberi sofőr, Rafaela Vasquez odafigyelt volna, bőven lett volna ideje korrigálni a kocsi téves döntését.

Az arizonai rendőrség által nyilvánosságra hozott kép a balesetről. Fotó: HO / Tempe Police Department / AFP

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az arizonai baleset idején sötét volt, Herzberg pedig gyógyszerek vagy drogok befolyása alatt állt, így valószínűleg ő sem mérte fel megfelelően a helyzetet. Az NTSB szerint azonban a vezetőnek mindig oda kell figyelnie az úton, annak ellenére, hogy a kocsi robotpilóta üzemmódban van, hogy időben felismerje, ha olyan szituációba kerül, ahol át kell vennie a kormányt.

Az Uber a baleset óta változtatott az alapelvein és az autói beállításain is, és mostantól szigorúbban veszi a robotpilóta üzemmód közbeni emberi viselkedést is.