A vásárlókat elemzik az orwelli automaták

Az Intel megokosított automatája nemcsak kiadja a pudingot, de arra is figyel, hogy ki milyet vett.
Kapcsolódó cikkek

A kasztni tetején elhelyezkedő kamerák leolvassák az arcvonásokat és a másodperc töredéke alatt nemcsak azt állapítják meg, hogy a vásárló férfi vagy nő, de azt is, hogy mely korosztályba tartozik. Mindeközben konkrét kép nem kerül tárolásra, vagyis személyiségi jogok akkor sem sérülhetnek, ha valakinek sikerülne feltörni a rendszert.

A Kraft nevű vállalat az “okosautomatát” a vásárlók jobb megismerésére rendelte meg az Inteltől, azonban az Intelnek nem ez az első hasonló rendszere: például az Adidas hasonló arcfelismerővel kínált egyből a nemnek megfelelő cipőket egy interaktív falon, de a Harley Davidson is igénybe vette a szolgáltatást, mikor arra volt kíváncsi, hogy mely napszakban várható a legtöbb női vásárló.

Az Intel azonban nem elégszik meg csupán a nem és a kor felismerésével – a program például 90%-os pontossággal azt is képes megállapítani, hogy valaki ázsiai származású-e, de természetesen a cél a 100%-os azonosítás.

A megokosított automatákat egyébként nem csupán piackutatásra lehet majd használni, de végső soron a gép nyújtotta ajánlatokat valós időben az éppen arra járóhoz lehet igazítani.