A kerékpárbaleset egyik elszenvedője: Négy bordám és a lapockám tört, a mellkasomból egy cső lóg ki

Majzik Achilles egy veszprémi kórházban lábadozik pályafutása eddigi legnagyobb bukása után.
Kapcsolódó cikkek

Hatalmas bukás történt az első idei magyarországi országúti kerékpárversenyen, az I. Gran Gella Giro Kupán: a nagyjából 200 tagú mezőnyből mintegy ötvenen az első körben, a Tótvázsony és Balatonszőlős közötti, 8 százalékos lejtmenetben estek el 70 km/órás sebességnél.

Az utóbbi húsz év legnagyobb magyarországi kerékpáros versenybalesete után a mentők összesen 19 sérültet láttak el könnyebb és súlyosabb sérülésekkel.

„Ennyi vérző és földön fekvő embert még nem láttam kerékpárversenyen“
A londoni olimpián pályakerékpárosként részt vevő Lovassy Krisztián is részese volt annak a tömegbalesetnek, amelyben ötvenen buktak, és 19 embert a mentők szállítottak kórházba. A két ujját is eltörő, agyrázkódást szenvedő Lovassy szerint ezen a pályán, egy ilyen veszélyes lejtővel, ennyi amatőrrel a mezőnyben elkerülhetetlen volt a baleset.

A bukás egyik sérültje a kecskeméti Majzik Achilles volt, akit jelenleg is Veszprémben ápolnak a Csolnoky Ferenc Kórház baleseti osztályán.

Elég rosszul vagyok. Négy bordám és a lapockám tört, illetve beültettek egy csövet a mellkasomba, mert légmellet kaptam, összeesett a légzésem. Már nagyjából stabilizálták az állapotomat, de még messze vagyok attól, hogy kiengedjenek. Az orvosaim sem tudják, hogy mikor mehetek haza

– idézte a Kesport.hu a Kecskeméti Első Sor versenyzőjét.

Majzik ugyanazt nehezményezte, amit a pályakerékpáros Lovassy Krisztián is szóvá tett: mivel a mezőnyben amatőrök és profik vegyesen indultak, így sokkal ésszerűbb lett volna, ha a lejtő alján engedik csak el a mezőny.

„Mikor kiértem az S kanyarból, láttam, hogy az előttem lévők már a földön fekszenek, mindenki elesett a környékemen. Ilyenkor van egy aranyszabály, miszerint bringások közé nem esünk be, nem megyünk keresztül rajtuk. Ennek megfelelően próbáltam manőverezni, de nem sok helyem volt. Jobbra húztam a kormányt, úgy gondoltam arra jobb lesz, de ott volt a szalagkorlát.

Abban megakadt a kerékpárom, a bal oldalamon végig csúsztam a korláton, majd egy kiálló fémdarabon megakadtam, az nagyot dobott rajtam és beleestem az árokba. Észnél voltam, de onnantól kezdve sokáig nem láttam semmit, mert a fejemet nem tudtam felemelni. Jó pár perc volt, mire kiértek a mentők, ők húztak ki az árokból.

– mesélte az általa elkerülhetetlennek titulált balesetről Majzik, akinek ez volt az első nagyobb bukása.

A Kecskeméti Első Sor vezetője, Sáfár Tamás elárulta, a Magyar Kerékpáros Szövetség egy szakértői gárda bevonásával vizsgálja a baleset körülményeit.

„Egyébként értelmezhetetlen ez az egész. Ilyen még nem történt Magyarországon, remélem nem is lesz több. (…)  Utólag könnyű okosnak lenni, de az biztos, hogy ha a nyomvonal fordított lett volna, és a veszélyes lejtőn nem lefelé, hanem felfelé megy a mezőny, akkor elkerülhető lett volna a baleset. A rajttól csupán 3 kilométerre történt a tömegbukás. Az is egy jobb megoldás lett volna, ha a lassú rajt – amikor a mezőnyt 20-30-as sebességnél vezetik – levezette volna a versenyzőket ezen a meredek szakaszon, és csak utána engedik őket szabadon versenyezni” – fejtette ki a véleményét Sáfár Tamás.

Kiemelt kép: Facebook