Mint arról beszámoltunk, az Európai Bizottság pénteken megállapította, hogy a magyar reklámadó indokolatlan előnyben részesíti azokat a vállalkozásokat, amelyek 2013-ban nem voltak nyereségesek, lehetővé téve számukra, hogy kevesebb adót fizessenek. Az Európai Unió kormányaként működő testület ezért arra kötelezte Magyarországot, hogy szüntesse meg a 2014-es reklámadó-törvényen vagy annak uniós kérésre már tavaly módosított változatán alapuló indokolatlan megkülönböztetést a vállalatok között, és állítsa helyre az egyenlő bánásmódot a piacon.
A 24.hu a döntés kapcsán azonnal megkereste a korábban a reklámadó bevezetése ellen küzdő Magyar Reklámszövetség vezetőségét, mit szólnak a döntéshez. Egy közleménnyel reagáltak, melyben azt írják:
A Magyar Reklámszövetség továbbra is fenntartja álláspontját, hogy a reklámadó káros nemcsak az a iparágra, hanem a teljes gazdaságra is, mint ahogyan korábban elkészített tanulmányok is alátámasztották ezt.
A reklámadó tovább mélyíti a magyar tartalomszolgáltatók versenyhátrányát
Az MRSZ kifejtette, hogy elkötelezett az azonos versenyfeltételek megteremtésére irányuló szabályozás mellett, és az egyébként is technológiai hátránnyal küzdő hazai tartalomszolgáltatók hátrányát mélyíti a Magyarországon be nem jegyzett globális vállalkozások adóelkerülő magatartása. Ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy ezen globális vállalatok nemcsak reklámadót, hanem általános forgalmi adót, munkáltatókat terhelő munkavállalói járulékokat, társasági adót és helyi iparűzési adót sem fizetnek.
Az MRSZ leszögezte: ahogyan korábban is, úgy most is nyitottak lennének a kormánnyal való együttműködésre, hogy az Európai Bizottság által kiadott közlemény tekintetében szakmailag támogassa azt a jogalkotói célt, ami a magyar piacon működő vállalatok egységes versenyfeltételeit biztosítja.
Hozzátették: ezzel együtt jelenleg még vizsgálják a jogi hátteret és a lehetséges kimeneteleket, annak iparági következményeit.
Ha kíváncsi, hogyan reagált a Nemzetgazdasági Minisztérium a brüsszeli döntésre, és hogy miért tartja jónak a reklámadó progresszív adókulcsát, akkor arról itt olvashat.
(Kiemelt kép: MTI Fotó: Czeglédi Zsolt)