Nagyon magányosak a fiatalok, és ezt használják ki a tartalomgyártók

Egyre több lehet az olyan film, sorozat, podcast és internetes videó, amelyek a baráti társaság érzetét keltik a magányos fiatalokban.

A Z generáció tagjai sokkal magányosabbak a korábbi nemzedékek képviselőinél, és ebből Hollywood nyerészkedhet – írja a South China Morning Post.

A társadalomtudósok szerint az 1990-es és a 2010-es évek között születettek szociálisan sokkal elszigeteltebbek a többi generációnál, amihez a Covid-19 miatti lezárások, illetve a közösségi oldalak is hozzájárulnak. A WHO ezek miatt tavaly a magányt egy súlyos globális egészségügyi kockázatnak nyilvánította.

Mindeközben a szórakoztatóipar arra próbál rájönni, hogyan befolyásolja mindez a fiatalok ízlését és preferenciáit a médiatartalmak terén. A Kaliforniai Egyetem 2023-as kutatása azt találta, hogy a 10 és 24 közöttieket sokkal inkább érdekli a plátói kapcsolatokról és barátságokról szóló történetek, mint a romantikát és szexet megjelenítő médiumok.

Ezt támasztja alá a United Talent Agency, Hollywood egyik legnagyobb ügynökségének felmérése is, amely szerint a Z generációsok 70 százalékának barátok voltak a kedvenc filmszereplő-párosaik, és csak 17 százalékuk nevezett meg szerelmespárt.

A barátságokról szóló filmek és sorozatok gyártása mellett a szórakoztatóipar igyekszik olyan podcasteket is készíteni, amelyek révén a hallgatók úgy érezhetik, hogy a baráti beszélgetés részesei. Az ilyen pszeudobarátságok létrehozása nem új keletű dolog: sok TikTokos influenszer például úgy veszi fel a videókat, hogy azok olyan hatást keltsenek, mintha a nézővel videóchatelnének.