„Amit 1500-an nehéz munkával nappal felrakunk, azt éjjel egy vasutas szakszervezeti vezető lerombolja” – Ókovács reagált a luxus BMW-s vádakra

Az Opera főigazgatója szerint a cikkek egyetlen betűje sem igaz.

60 millió forintos BMW-vel parkol az Operaház királyi felhajtóján Ókovács Szilveszter – írta szerdán a Magyar Narancs, hozzátéve, hogy a felső kategóriás autót a BMW biztosítja az Operának egy partneri együttműködés keretében. Az autós cég szerintük a dalszínház vezetőire bízta, válasszák ki, hogy a számukra biztosított luxusflottát mely munkatársaik használják, ám vezetés leginkább magát tartja érdemesnek a BMW-k vezetésére.

Ókovács Szilveszter a Facebookon reagált a cikkben foglalt állításokra, cáfolva a vádakat, valamint hosszan ostorozva a sajtót és az ellene szerinte lejárató kampányt folytató Bárány Balázst, az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezetének elnökét, aki a Magyar Narancs cikkében is kemény szavakkal bírálta a „bántóan fennhéjázó hivalkodást”. A szakszervezeti vezető szerinte bosszús, mert „törvényes sztrájkot már nem képes szervezni, ezért személyemben támad: ugyanazt a demagóg kártyát húzza elő, mint két éve már, amikor a BMW vezetése Münchenből leállította.”

Nos, akit érdekel, röviden arról, mi az igazság. A cikkek egyetlen betűje sem igaz. Nem az a szerződés, nem kárt okoz, de hasznot hajt, nem az az autó, nem azért áll ott, nem az a dátum, nem az a funkció, nincsenek személyautói az Operának, nincs ellenkező gyakorlat, nincs ezügyben feszültség

– írja az Opera főigazgatója, úgy értékelve a helyzetet, hogy amit „1500-an nehéz munkával nappal felrakunk, azt éjjel egy vasutas szakszervezeti vezető lerombolja. Mert neki ez ennyi, könnyű bombázás” . Egy kommentben kissé részletesebben is kibontja, hogy látja a dolgokat, azt állítva, hogy az Opera vezetőinek és dolgozóinak senki nem biztosít szolgálati autót, vagy vesznek vagy bérelnek. Elmondása szerint neki is csak akkor volt 12 hónapig állami autója – egy Audi –, amikor 13 évvel ezelőtt kormánybiztos volt, és így állami vezetőnek minősült.

De azt le kellett adni, és onnantól mar az Operának kellett megoldast talalnia. A BMW-partnerség nyomán mi lettünk a minta: kesőbb a Lexus is elkezdett egy másik intézményt flottával támogatni, és nézze meg, országszerte vannak ilyen tipusu gyakorlatok márkák és intézmények, klubok kozott. Ha pedig a BMW művészt kívant támogatni, akkor márkanagyköveti szerződést kötött vele – ilyen volt nálunk is, és járt hozzá egy kulön autó egy bizonyos ideig, amit természetesen csak ő használhatott. Ennyi

– írja a főigazgató, aki a tavalyi, viharosra sikerült újrakinevezése után fejtette ki hosszú távú elképzeléseit lapunknak:

Kapcsolódó
Ókovács Szilveszter: Biztosan azt kell célul kitűzni, hogy nálunk legyen a világ legjobb operaháza?
Az Operát újabb öt évig irányító Ókovács Szilveszter egy szűk körű sajtóbeszélgetésen mondta el, miért érezte károsnak a pályáztatás nyilvánosságát, mi lesz a következő ciklus legnagyobb kihívása, érdemes-e egyáltalán világszínvonalra törekedni, illetve szerinte miért éri őt és az intézményt ennyi támadás.