A Coldplay nemcsak a Puskást, de a budapesti szálláshelyeket is megtöltötte

30 százalékkal ugrott meg a vendégéjszakák száma.

Több mint 110 ezer vendéget és 200 ezer vendégéjszakát regisztráltak Budapesten a Coldplay tripla koncertjéhez köthetően a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján. A főváros szálláshely-forgalmi adatai az egekbe szöktek, amikor a világhírű brit zenekar június 16-án, illetve 18-19-én, komoly hazai és nemzetközi érdeklődés mellett koncertet adott a Puskás Arénában – írja az MTI a a Magyar Turisztikai Ügynökség közleménye alapján. Mint írták, a koncerteket megelőző héthez képest a vendégeké 35 százalékkal, az általuk eltöltött éjszakáké pedig csaknem 30 százalékkal nőtt a fővárosi szálláshelyeken.

A forgalom 88 százalékát a külföldi vendégek adták. A legtöbben

A koncerteket megelőző héthez képest 33 százalékkal nőtt a nemzetközi vendégéjszakák száma.

„A Coldplay fellépésének jelentős turisztikai hatását mutatja, hogy tavaly, ugyanezen időszak és a megelőző hét között csupán 1 százalékos volt a különbség a külföldi vendégéjszakák számában. Idén viszont több mint a harmadával nőtt a nemzetközi vendégek által eltöltött éjszakák aránya a korábbi héthez képest a fővárosi szálláshelyeken” – idézte a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatóját, Könnyid Lászlót a közlemény.

A szálláshelyi vendégeken túl nagyon sokan utaztak egy napra Budapestre ebben az időben. Az adatok szerint a tavalyi év azonos időszakához képest a belföldi egynapos látogatók száma 37, a külföldieké pedig 148 százalékkal emelkedett a Coldplay három koncertje alatt.