Színes űrhajókká válnak a hármas metró megújuló állomásai

Megérkeztek a középső szakasz látványtervei.

Akadálymentesítést hozó, rég várt ferdeliftek, megújult mozgólépcsők és új burkolatok várják az utazókat a hármas metróvonal májustól újra használható három állomásán – olvasható a projekt hivatalos honlapján, ami a négyes metró szuper állomásainak születéséből is részt vállaló, a Budapesti Építész Kamarát évek óta vezető Csapó Balázs, illetve Germán Tibor (Paragram Studio Kft.) munkájaként született végleges látványterveket is bemutatta.

Az ötven éve építeni kezdett vonal első nagy megújításának eredményeként a Kálvin téren, a Corvin-negyednél, illetve Semmelweis Klinikáknál egyaránt a sárga szín, illetve a szürke különböző árnyalatai dominálnak majd, amik mellé a Nagykörút alatti állomáson egy jó adag kék is csatlakozik majd, sőt, az évtizedek alatt a megállók szerves részévé vált műanyagszékek modern, különböző textúrájú adaptációi is feltűnnek a peronokon.

A Kálvin téri megálló arca
BKV Zrt. - A Kálvin téri mozgólépcsők
BKV Zrt. - A Corvin-negyed állomás
BKV Zrt. - A Corvin-negyed állomás peronja a régi székekre emlékeztető, érdekes textúrájú modern utódokkal.
BKV Zrt. - Lejárat a Semmelweis Klinikák peronszintjére
BKV Zrt. - A Semmelweis Klinikák nemsokára látható peronja

A munkák részeként az utazóközönség számára is láthatóvá válnak az eredetileg bányászott szerkezetek

– írja a Telex, ami a felújítás utolsó fázisában átépíteni vágyott állomások munkaközi vázlatait is megszerezte, így a Lehel tér, a Nyugati pályaudvar, az Arany János utca, a Deák Ferenc tér, illetve a Nagyvárad tér fejlesztési irányaira is fény derült:

BKV Zrt. - Deák Ferenc tér
BKV Zrt. - Deák Ferenc tér
BKV Zrt.
BKV Zrt. - Deák Ferenc tér
BKV Zrt. - Ferenciek tere
BKV Zrt. - Ferenciek tere
BKV Zrt. - Arany János utca
BKV Zrt. - Arany János utca
BKV Zrt. - Lehel tér
BKV Zrt. - Lehel tér
BKV Zrt. - Nyugati pályaudvar
BKV Zrt. - Nagyvárad tér

Kérdés, hogy ezek a rajzok a jövőben mennyiben módosulnak majd, hiszen jelenleg a különlegességük miatt Internet-szerte gyakran előkerülő berlini metróállomások egy tetszőleges magyarországi barkácsáruház közreműködésével készült költséghatékony inkarnációinak tűnnek – a Nagyvárad tér lámpái, illetve sárgasága többek közt a mai arcát 1978-ban kapott Richard-Wagner-Platzra emlékeztetnek, az Arany János utca (illetve a lassan kész Corvin-negyed) pedig a Spichernstrasse (Bruno Grimmek, 1961), a Turmstraße (Bruno Grimmek, 1961), vagy a Grenzallee (Alfred Grenander, 1930) megállók megmaradt eredeti burkolatait juttathatja a német fővárost ismerők eszébe.

A Metró Felújítási Projekt Igazgatóság a közzétett rajzokhoz egy közel tízperces videóanyagot is kapcsolt, ahol az építészek részletesen beszélnek a folyamatról, sőt, a munkák közelmúltbeli állása is látható: