70 év után megszűnik az IKEA katalógusa

Az IKEA digitalizálódott, ahogy a vásárlói magatartás és a médiafogyasztási szokások is megváltoztak.

70 év után megszűnik az IKEA évente megjelenő katalógusa. A cég közleményében azt írja, az IKEA digitalizálódott és elérhetőbbé vált, ahogy a vásárlói magatartás és a médiafogyasztási szokások is megváltoztak, a katalógust pedig egyre kevesebben használják.

Az IKEA katalógus mind a vásárlók, mind a munkatársak számára egy olyan kiadványt jelentett, amely az évek során sok-sok érzelmet, emléket és örömöt hozott. 70 éven keresztül az egyik legegyedibb és legikonikusabb termékünk volt, emberek milliárdjait inspirálva a világ minden táján. Új fejezetet nyitni a kedvenc katalógusunk után, valójában egy természetes folyamat része, hisz a fogyasztói magatartás és a médiafogyasztási szokások megváltoztak. Annak érdekében, hogy elérjük az emberek többségét, és kapcsolatba kerüljünk velük, új eszközökkel juttatjuk el hozzájuk inspiráló lakberendezési megoldásainkat

– mondta Konrad Grüss, az Inter IKEA Systems B.V. ügyvezető igazgatója.

Hozzátette, a vásárlóktól és az áruházakból begyűjtött tapasztalatok és véleményekből kiderült, hogy az emberek a már bevált és izgalmas új eszközök segítségével ma már inkább otthonról tervezik meg otthonaikat.

Az elmúlt évtizedekben a médiakörnyezet nagymértékben változott, és bár a katalógus a médiamixünk legfontosabb eleme volt, a szerepe mára megváltozott. Úgy látjuk, hogy az emberek többsége az interneten és a közösségi média felületeken keres lakberendezési inspirációt digitális csatornák és influencerek segítségével. Emiatt már néhány évvel ezelőtt megkezdtük a nyomtatott katalógus-példányszámok csökkentését: míg 2017-ben a cseh-magyar-szlovák régióban 3,8 millió katalógust adtunk ki, 2020 augusztusában ez a szám már csak 350 000 volt

– mondta el Szauter Zsolt, az IKEA Magyarország marketingvezetője.

Kiderült az is, hogy az átalakulási folyamat már elkezdődött, melynek révén változtattak a vásárlókkal való kapcsolattartás mikéntjein, és ezt a munkát további kapcsolódási módok felkutatásával folytatják.

A közleményből kiderül, hogy az IKEA  kiskereskedelmi forgalma 45%-kal nőtt globális szinten, az IKEA.com látogatottsága megközelítette a 4 milliárdot, ezzel egyidejűleg a cég fejlesztette digitális szolgáltatásait, és új applikációkat indított.

Öt tény az IKEA katalógusról: