A Tesco hosszú távon tervez Magyarországon

Az áruházlánc közép-európai vezérigazgatója jónak tartja kapcsolatukat a magyar kormánnyal.

Az áruházlánc közép-európai vezérigazgatója a Pénzcentrumnak azt mondta, hosszú távon terveznek Magyarországon, soha nem mondták, hogy a vállalat eladására készülnek. Matt Simister az ennek ellentmondó pletykák kapcsán hosszan sorolja az eddigi  eredményeiket.

A „gonosz multi” szerepéről úgy véli, az „nagyon távol áll a valóságtól”. A Tesco az Orbán-kormány stratégiai partnere. A vezérigazgató az együttműködést jónak minősítette és közös célnak nevezte, hogy további értékeket teremtsenek az országnak.

Mint mondta, 2009 óta 230 milliárd forint adót fizetettek (az áfán és a munkaadói járulékon kívül). Az áfa és a munkaadói járulék összege pedig 577 milliárd forintot tett ki ebben az időszakban.

A vezérigazgató hosszan beszél a magyarországi hálózat átalakításáról, újításaikról, a kiskereskedelmi láncok versenyéről, a bér- és árháborúról, és cáfolja, hogy a Tesco „drágább lenne a német diszkontáruház-láncoknál”.

A cégnek a munkaerőhiánnyal ugyanúgy meg kell küzdenie, mint másoknak, főleg a fővárosban, az autópályák mellett és azokban a városokban, ahol gyártóvállalatok (különösen autógyárak) vannak jelen, de a vezérigazgató bizakodó a jövőt illetően.

Kiemelt kép: 24.hu/Fülöp Dániel Mátyás