9 milliárdért építheti a tram-traint a Strabag

Ha minden jól megy, 2019 első felére kész a tram-train.

A közbeszerzési hatóság dokumentumai között találta meg az Mfor azt a szerződést, amit a NIF Zrt. kötött a leendő kivitelezőkkel, akik a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. (korábban TRSZ Gyenge és Erős Áramú Hálózatépítő Kft.).

Eltűnt a politika sötét alagútjában a csongrádi villamosvonat
Csongrád megye kísérleti terepe lehetett volna egy olyan vasút-villamos öszvérnek, amit Angliában is most próbálnak ki. Csakhogy két miniszter összekülönbözött rajta, így minden bizonytalanná vált.

A szerződésben rögzített 8,9 milliárdért vállalják a következőket:

Hódmezővásárhelyen 3,3 km hosszan egyvágányú városi villamosvonal épül ki 5 megállóhellyel és 1 végállomással, Szegeden villamosvonal épül a Rókus megállóhely és a 135 számú vasútvonal között.

A feladatok elvégzésére 20 hónap áll rendelkezésre, vagyis ha minden jól megy, 2019 első felére kész a tram-train.

Alvállalkozókat is bevontak, a Starbag saját társait:

A Belfry PE Kft. két alvállalkozót nevezett meg: