Elfüstölt egy Mercedes Citaro

Nem, nem az újak közül. Solymáron az egyik használtan beszerzett Mercedes busz adta meg magát. Szabolcs fotózott és írt. Ma reggel az egyik új,

Nem, nem az újak közül. Solymáron az egyik használtan beszerzett Mercedes busz adta meg magát. Szabolcs fotózott és írt.

Ma reggel az egyik új, pontosabban használtan beszerzett busz a 164-es vonalon megadta magát. A solymári emelkedőn ugyan futó tempóban (a visító motorhangból ítélve 1-es sebességben) felküzdötte magát, ám a következő megállóban már oltári fehér füst szállt fel a motor felől. Az utasok a közvetlenül mögöttük jövő járműre szálltak át. Talán a váltó adta meg magát?

Az imént olvastam Orbán Viktor múlt heti megszólalását, miszerint “a budapestiek megérdemlik, hogy a legjobb autóbuszokkal közlekedjenek”. Mi, “vidékiek” végre örültünk, hogy nem a 25-30 éves, lyukas, fűtetlen, kipufogófüstös buszokkal kell közlekednünk.

Ugyan a tavalyi átszervezésnek köszönhetően ennyire régi buszok már csak mutatóba közlekednek, valamivel fiatalabb járművek váltották fel őket. Ezek szintén nem fűtöttek, szintén lyukasak, csak sokkal nagyobb bennük a kipufogó gáz koncentrátuma, télen pedig az ablak melletti ülések mind-mind vizesek.

Fehér hollóként megjelenik egy-egy újabb jármű, amely végre kényelmes, télen fűtött, halk, és nem érezni benne a kipufogó füstöt. Sajnálom a lerobbanást, remélem a szerelők ügyesen megoldják a hibát, és még sokáig utazhatunk vele.

FRISSÍTÉS! A BKV részletesen beszámolt, arról, hogy mi történt a Mercedesszel.

A BKV-figyelő “Elfüstölt egy Mercedes Citaro” című cikkel kapcsolatban a BKV Zrt. az alábbi tájékoztatást adja.

Az LYH-122 rendszámú Mercedes Citaro típusú autóbuszt május 7-én, kedden kora délelőtt “turbó átszakadva” hibával vontatták be. A turbó a motor teljesítményét és hatásfokát növelő, igen magas hőfokon működő eleme.

Tegnap délelőtt leszerelték a meghibásodott alkatrészt, és egy használt, de jó állapotút építettek be helyette. A cserén kívül elégett a turbó és a kipufogó közti rögzítő elem, cserélni kellett ezen felül a motorolajat is, a motort pedig lemosták.

A jármű május 8-án, szerdán reggel forgalomba állt, nem füstöl, üzemszerűen működik. A felvételek május 7-én, kedden reggel készülhettek, amikor a műszaki hiba bekövetkezett.

A meghibásodott elemet a BKV szakemberei megvizsgálták. A vizsgálat során megállapítottuk, hogy a turbó tengelye meg volt kopva, emiatt a lapátok beleértek a házba (amit elkoptattak), ez okozhatta a megszorulást. Ezzel párhuzamosan a hűtésre szolgáló olaj ráfolyt a túlmelegedett alkatrészre, emiatt történt a hirtelen füstképződés.

A BKV 2012 áprilisa óta üzemeltet használt, 7-10 éves Mercedes Citarokat, ilyen meghibásodás még nem fordult elő.