Nem mindig az autós a hibás

Kedves Figyelő! Az aktuális postban: “Paraszt autósok hete”, olyan autósok kerülnek a célkeresztbe, akik szabálytalanul kerülnek a BKV

Kedves Figyelő!

Az aktuális postban: “Paraszt autósok hete”, olyan autósok kerülnek a célkeresztbe, akik szabálytalanul kerülnek a BKV járműveinek útjába.

Azonban ez még mind hagyján, hiszen ilyenkor az utasok részéről a sofőr felé áramló negatív energiák bizonyára megkeserítik az illető napját. És persze fémdarálót minden BKV jármű elejére.

Azonban essék szó arról is, hogy nagyon sok hely van, ahol az autósok szabályosan kerülnek (effektíve parkolnak) a villamos elé. Például a Szent Gellért tértől dél felé 2×1 sávos az út, 2×1 sáv villamossal a közepén. Egy ideje 2×2 sávnak tekintik az autósok, vagyis már nem csak a buszok járnak a villamossíneken, de jellemzően autósok is. Ami még nem lenne akkora baj, ha járnának, de általában dugó van, tehát állnak. Így a kötött pályás közlekedés egyik utolsó előnye is elvészni látszik Budapesten: nevesül hogy zárt. (Gyors a sínek állapota, környezetbarát a szórt homok keltette porfelhő, modern és csendes a pénzügyi keretek szűkössége miatt nem lehet.)

Mivel még soha nem láttam ott forgalmat terelgető juhászt rendőrruhában, feltételezem, hogy ez így van kitalálva, megtervezve.

Mint ahogy a Bartók Béla utat is keskenyíteni akarják 2×1 sávra a Móricz Zsigmond körtér és a Szent Gellért tér között, plusz a villamos. (Egyenes következtetés: a 7-es buszcsalád megszűnése középtávú terv.)

Ezek nem BKV-tervek, legfeljebb az érdekérvényesítés hiányossága. Ez fővárosi közlekedésszervezés. Kit is keressünk ez ügyben?

Üdv:
András