Mit tehetünk, ha valami nem stimmel a karácsonyi ajándékkal?

A legjobb szívvel adott karácsonyi ajándékkal is előfordulhat, hogy nem tetszik, nem jó a mérete, hibás vagy nem működik. A minisztérium szerint a fogyasztóvédelmi szabályok ismerete az ünnepek után is elkerülhetővé teszi a felesleges bosszúságokat.
Kapcsolódó cikkek

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium IT laboratóriuma és a fogyasztóvédelmi hatóság kiemelten ellenőrzi az ajándékbeszerzés helyszínéül szolgáló üzleteket, webáruházakat és vásárokat. Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár erről így nyilatkozott:

Országosan több mint 1200 próbavásárlás történt és még egyszer ennyi üzletet ellenőriztek a családok védelme és a tisztességes vállalkozói magatartás támogatása érdekében. A hatósági fogyasztóvédelmi ellenőrzések december végéig tartanak, azonban a karácsonyi ajándékozást követően a vásárlóknak is fontos tisztában lenniük jogaikkal és a kereskedők kötelezettségeivel.

A vásárlásról kapott nyugtát, blokkot minden esetben meg kell őrizni a későbbi igényérvényesítés érdekében. Adventi vásárban beszerzett ajándékoknál a kereskedő adatait is hasznos lehet feljegyezni, hogy jótállási, szavatossági igények érvényesítése céljából, vagy egyéb probléma esetén fel tudjuk venni vele a kapcsolatot.

Webáruházi vásárláskor a kereskedők jogszabályi előírások alapján a jótállási, szavatossági igények intézése mellett kötelesek meghatározott időszakon belül a minőségileg hibátlan termékeket is visszavenni. A vásárló a termék átvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül visszaküldheti a terméket a kereskedőnek. Egyre több webáruház vállal önkéntesen hosszabb, akár 30 napos elállási időt is, fontos tudni azonban, hogy az elállási idő elsősorban a termék kipróbálását szolgálja.

Kiemelt kép: Thinkstock