Már a híre is vendégcsalogató – a szépészetben működő hívószó lehet a kártya

Fura, de egy félreérthető infó nyomán jelentkező erőteljes igény sem győzte meg az egyik fodrászatot, hogy érdemes lehet nekik a készpénzen túl is látniuk. Más szalonban ez már teljesen egyértelmű.
Kapcsolódó cikkek

Egyelőre még nem általános elvárás/gyakorlat, hogy ha fodrászhoz, kozmetikushoz mennénk, akkor fizethessünk bankkártyával. Így aki mégis ragaszkodik a kártyához, annak érdemes lehet előre megnézni a neten, van-e POS a kiszemelt szalonban. Mi is ezt tettük, és fel is hívtunk néhány üzletet, hogy egy kicsit érdeklődjünk, hol tart ma a szépségszakma ezen a téren, mit gondolnak a szolgáltatók, mire számíthatnak a vendégek. Meglepő válaszokat is kaptunk.

Csak masszázshoz, csak SZÉP-kártya

A Budapest-környéki szépségszalon, melyet egy házaspár visz (a nő kozmetikus, a férfi masszőr) weboldalán jelzi, hogy SZÉP-kártyát elfogadnak, de hogy mi a helyzet a bankkártyás fizetéssel, arról nincs ott információ. A feleség azt mondta, mivel volt rá igény, elfogadják a pihenőkártyát, de csak masszázshoz. Arra viszont nem volt hajlandó válaszolni, hogy megérte-e nekik a dolog, mert ez szerinte senkire nem tartozik (név nélkül sem). Aztán mégis beavatott, hogy annyian nem jönnek a kártyával hozzájuk, mint egy vendéglátóhelyen, de a masszírozásnál nem ritka, hogy valaki azzal fizet.

Bankkártyát pedig nem fogadnak el, azért, mert az után fizetni kellene – világosított fel a hölgy. És hozzátette, hogy hiszen még a nagykereskedésekben sincs kártyás fizetés… Az indokot azért nem értettük (a bankkártya után kellene fizetni), mert a SZÉP-kártya elfogadásának is van jutaléka, 1,5 százalék. A bankkártyáknál pedig hasonló mértékű (1,5-2 százalékos) tranzakciós jutalékra lehet számítani (+ lehet havi fixdíj is).

Macerás lenne az utánajárás

Egy pécsi szépségszalont is megcsörgettünk: ők hatfős stábbal dolgoznak, a neten nem hirdetnek kártyás fizetést és nem is fogadnak el mást, mint készpénzt. A tulaj azt mondta, egy-két vendég érdeklődött csak eddig erről, ezért nem léptek. Hozzátette: nagyon elfoglalt, ideje, szabad kapacitása sem nagyon van arra, hogy utánaérdeklődjön a feltételeknek.

A városban amennyire tudja, fele-fele arányban fogadnak el a szalonok kártyát. Szerinte nem okoz nekik hátrányt, hogy csak kápéra vannak berendezkedve.

SZÉP és egészség

A fővárosi thai masszázsszalon úgy hirdeti magát weboldalán, hogy SZÉP-kártyát és egészségkártyát is elfogadnak – ezt az üzletvezető meg is erősítette. Ügyféligény miatt döntöttek így – tette hozzá kérdésünkre. Náluk biztosan könnyebb lenne a kártyás fizetés felé is nyitni.

Jó döntés volt bevezetni

A budapesti bevásárlóközpont fodrászatában SZÉP-kártyát és bankkártyát is elfogadnak már jó ideje. Ehhez képest érdekes, hogy oldalukon csak az előző lehetőségre utalnak, viszont ők külön jelezték azt is, hogy a pihenőkártya szabadidő zsebből lehet fizetni a szalonban. Ezek után valószínűleg nem véletlen, de a SZÉP-kártyát sűrűbben használják a vendégek náluk, mint a bankkártyát. Viszont mint kiderült, bár adott az elektronikus fizetési lehetőség, a többség még mindig a bankjegyekhez ragaszkodik.

Ettől függetlenül fontosnak tartják, hogy ügyfeleiknek legyen választási lehetőségük, ezért meggyőződésük, hogy jól döntöttek a bevezetéssel. Azért is gondolták, hogy ez fontos lehet, mert a plázában a többi üzlet zömében is elfogadnak bankkártyát.

Fotó: Thinkstock

Vendégcsalogató kamuinfó

Szépségszalon (ami valójában fodrászat) egy másik fővárosi plázában. A neten nézelődve úgy tűnik, hogy elfogadnak bankkártyát. Érdeklődésünkre azonban kiderül, hogy erről szó nincs…

Mi nem fogadunk el bankkártyát – közölte az alkalmazott. Mint kiderült, kínos nekik egyébként a dolog, mert „mindenki ezzel jön”. Mármint hogy látták kiírva a kártyás fizetést a neten. És élnének a lehetőséggel.

Azt is hozzátette, nem tudja, a weboldalukon miért van kiírva a kártyás fizetési lehetőség. Vagy hogy egyáltalán ki van-e írva, merthogy ő azt nem találta, hiába nézte. Még egyszer nekifutottunk mi is a dolognak: a Google-ban a bankkártyát elfogadó szépségszalonokra rákeresve szerepel a nevük. Aztán az oldalukra kattintva is ott van egy kis ikon, hogy bankkártyás fizetési lehetőség. Egyértelmű, nem?

De ahogy jobban megnéztük a kis táblázatot, és összehasonlítottuk más vállalkozásokéval (egalizálták a pláza üzleteinek webfelületét), feltűnt, hogy ahol van bankkártya-elfogadás, ott a kis ikon mellett jelzik azt is, hogy milyen kártyát fogadnak el. Viszont ahol nincs, ott nem írják, hogy nincs. Abból pedig, hogy szerepel a felsorolásban a bankkártya-elfogadás, joggal gondolhatja az érdeklődő, hogy akkor van…

A vendégek elvárnák

Úgy véljük, a (feltehetően nem szándékos, ám) félreérthető tájékoztatás révén jelentkező vendégigény („mindenki ezzel jön”) azért el kellene hogy gondolkodtassa a szalont. Vagy egyértelműsíteniük kellene, hogy nem fogadnak el bankkártyát, vagy pedig be kellene vezetniük az elektronikus fizetés lehetőségét, ha már ekkora rá az érdeklődés.

Különösen hogy kiderült, nem csak a netről érkezők használnák náluk szívesen a kártyájukat, hanem mások is kérdezgetik. Mert kényelmesebbnek érzik. És úgy tűnik, mivel a bevásárlóközpontban lévő üzletek döntő többségében elérhető a lehetőség, a vendégek nemigen értik, hogy ezen a helyen miért nem.

Jó, ha van

Fizetési szempontból fullextrás a Buda módosabb részén található szépségszalon. Legyen a vendégnél készpénz, bankkártya, SZÉP-kártya, egészségkártya vagy Erzsébet-utalvány, illetve kártya, semmi akadálya, hogy fizessen. A kártyaelfogadás már vagy öt éve elérhető náluk.

Tisztában vannak vele, hogy ez még nem mindenhol bevett szokás, de mégis megszavazták, miután közösen megvitatták a helyszínen dolgozók a bevezetést. Azért kínálják a teljes fizetési palettát, hogy a vendégek kényelmét növeljék.

Úgy vélik egyébként, hogy a kártyás fizetés nem döntő szempont akkor, amikor a vendég szalont választ, sokkal inkább az, hogy milyen szolgáltatást kap. Vagyis azt gondolják, nem feltétlenül jelent versenyhátrányt, ha nincs elektronikus fizetés. De nekik meggyőződésük, hogy mégis jó, ha van.