99 milliós bírság életbiztosításért – megtévesztették az időseket

Megtévesztőek voltak a hirdetések a GVH szerint az Időskori Biztonság életbiztosítás népszerűsítésénél.
Kapcsolódó cikkek

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a 4Life Direct Kft. és a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Időskori Biztonság életbiztosítás népszerűsítésekor, mert valótlan állításokat jelenítettek meg a szolgáltatás jellemzőiről, valamint megtévesztően azt a látszatot keltették, hogy a biztosítást a 4Life Direct Kft. nyújtja. A jogsértésért összesen 99 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

A versenyhivatal megállapította, hogy megtévesztő állításokkal népszerűsítették az Időskori Biztonság életbiztosítást a közvetítő honlapján, a rádió- és televízió reklámokban, a teletexten, az online hirdetéseken, a szórólapokon, a direktmarketing levelekben és az SMS-ekben 2012 decembere és 2015 májusa között, mert a kereskedelmi gyakorlat hamisan sugallta, hogy

A GVH a 4Life Direct Kft.-vel szemben 63 millió forint, a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limitedre pedig 36 millió forint bírságot szabott ki. A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott.

Súlyosító körülményként értékelte mindkét vállalkozás esetében többek között, hogy

Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy a két vállalkozás

A 4Life Direct Kft. közleményben reagált a GVH döntésére – csalódottak, az ítéletet nem fogadják el, az ellen fellebbezni fognak. Íme, hogyan látják ők:

Nem sértettük meg a fogyasztói érdekeket

A GVH megállapításaival ellentétben, a 4Life Direct Kft. továbbra is azon az állásponton van, hogy nem sértette meg a fogyasztói érdekeket. Nagy-Rácz Andrea (a magyarországi iroda cégvezetőjének) nyilatkozatát idemásoltuk:

„Az ügyfeleinkkel szembeni igazságos bánásmód jelenti üzletünk alapját. Minden ügyfelünkkel érthetően, pontosan és egyenesen kommunikálunk, úgy, hogy az adott ügyfél számára érthető legyen. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a szerződéskötéskor szükséges felelősségteljes döntés meghozásához ügyfeleink teljes körű és részletes tájékoztatást kapjanak a biztosítás szerződési feltételeiről, ezért fellebbezést adunk be a GVH döntése ellen.

Reklámjaink szövege és feliratainak szövege azonos számos különböző országban, jóllehet különböző nyelveken jelentek meg. Az elmúlt harminc évben több mint száz millióan látták őket különböző országokban, például az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Dél-Afrikában, az Egyesült Királyságban és Lengyelországban. Mostanáig a világon egyetlen szabályzó testület sem találta reklámunkat a GVH által sugallt módon megtévesztőnek, ezért is lepődtünk meg döntésükön. Véleményünk szerint ez is
egyértelműen azt mutatja, hogy a cég marketing kommunikációja nem megtévesztő.

A 4Life Direct Kft. üzleti magatartását továbbra is a becsületesség, őszinteség és a bizalom jellemzi. A cég mögött álló emberek már több mint 25 éve tökéletesítik az egyszerű, kényelmes és megfizethető biztosítási termékeket ügyfeleik számára. Ez idő alatt, már több mint 5 millió család élvezhette az „életre szóló biztosítás” (amilyen az Időskori Biztonság is) nyújtotta biztonságot világszerte és természetesen Magyarországon, illetve a környező régiókban is.

Sikerünk alapjai az elveink és az értékrendünk. Ügyfeleinket nem terheljük bonyolult jogi szövegekkel vagy szakzsargonnal. Hisszük, hogy mindennek könnyen érthetőnek, hozzáférhetőnek kell lennie, és hogy ügyfeleinknek pontosan tudniuk kell, mire kötöttek biztosítást. Ezt az elvet alkalmazzuk marketing üzeneteinkben is. Azt a tény, hogy az ügyfél elégedettség fenntartása az elsődleges számunkra, az általunk elnyert díjak is bizonyítják. 2012-ben és 2013-ban a Contact Centre World-on
a 4Life Directnek ítélték oda kategóriájában mind Európa, mind pedig a világ legjobb telefonos ügyfélszolgálata díját. Az ezekre a díjakra előterjesztett TV-reklámok között vannak azok is, amelyeket most a GVH elmarasztalt. Legutóbb, 2015 decemberében részesültünk elismerésben, a TVP (Lengyelország) közszolgálati csatorna díjazta a reklámjainkat, az azok nyelvezetét jellemző nyitottságot, elkötelezettséget, tudatosságot és érzékenységet.”