Csak négy vágány marad meg a Déli pályaudvarnál

Nem zár be, csak átalakul az ikonikus tortaszelet épület.
Kapcsolódó cikkek

A Déli pályaudvar személyforgalma megmarad, az üzemi területeket viszont elköltöztetik, a felszabaduló terület hasznosítását előkészítő dokumentumra pedig a MÁV már ki is írta a közbeszerzési tendert – derül ki a MÁV honlapján megjelent dokumentumból.

A déliből ingázók nagy örömére a kormány mégsem nyírja ki a Déli pályaudvar utasforgalmát – derül ki egy szeptemberi kormányhatározatból. Ehelyett a fejpályaudvar üzemi területét költöztetnék csak el, vagyis a teljes bezárás helyett egy hibrid megoldást választottak. Az így felszabaduló értékes területet a nem végleges tervek szerint részben a Testnevelési Egyetem kapja meg, illetve más sportlétesítmények épülnek itt 2018 után: jégcsarnok, fedett tenisz- és extrémsport-pályák, játszóterek, futókörök.

A vasúttól nagyon komoly fejlesztési és szervezési energiákat igényel majd a kieső üzemi területek pótlása, és részben a Kelenföldi pályaudvarnak, részben a vonatok vidéki végállomásainak kell átvenniük ezeket a funkciókat. A tervek szerint négy vágány maradna meg az alagút és a pályaudvar között, az Avar utca mellett.

Kösz, beszerzés!

A MÁV nem sokáig várt, már ki is írta a terület hasznosításáról és rendezéséről szóló megvalósíthatósági tanulmány közbeszerzését, méghozzá uniós eljárásrendű nyílt gyorsított közbeszerzési eljárásban. Az ajánlattevőknek nincs sok idejük, péntek 10 óráig kell benyújtani a dokumentumot. A megvalósíthatósági tanulmánynak a felhívás alapján tartalmaznia kell

(Portfolio)