Rendesen odavágott a válság a karácsonyi szezonnak

2006-ban volt a csúcspont, azóta kevesebbet költünk napi fogyasztási cikkekre, bár tavaly már enyhült a visszaesés.

Az utolsó békeévnek számító 2006-os esztendő decemberében a háztartások 25 százalékkal költöttek többet napi fogyasztási cikkekre, mint átlagosan az év többi hónapjában. A gazdasági megszorítások, majd a 2008-ban kirobbanó gazdasági világválság jelentősen visszavetette a szezon lendületét, és a kereskedelemnek évről évre egyre visszafogottabb növekedéssel kellett szembesülnie – derül ki a GFK Hungária Piackutató Intézet jelentéséből.

2010 ugyan hozott némi pozitív fordulatot, optimistábbak voltak a vásárlók, részben a válságból való kilábalás reménye, részben a választások utáni felfokozott várakozások következtében, ám jelentős gyarapodás egyelőre aligha mutatkozik az üzletekben.

A zselés a király

A GfK szerint a magyar háztartások valamivel több, mint fele vásárol szaloncukrot a karácsonyi szezonban. A legkedveltebb ízesítés évek óta a zselés. A vegyes ízesítésű szaloncukrokat már kevésbé szeretik, helyette a kókuszos, illetve a karamellás íz tört előre.

Egyre kisebb a kimért és egyre nagyobb a zacskós, illetve dobozos szaloncukrok súlya a háztartások vásárlásain belül. Csokoládé télapófigurát vagy egyéb karácsonyi üreges csokoládét a háztartások megközelítőleg harmada vásárol a karácsonyi szezonban.