Karácsony: még nem lendültünk túl a válságon

Az európai átlagtól elmaradva Magyarországon a lakosság háromnegyede legfeljebb 100 eurót (mintegy 28 ezer forintot) tervez ajándékokra elkölteni az idei karácsonyi szezonban.
Kapcsolódó cikkek

Az emberek általában szeretnek mindent egy helyen elintézni, leggyakrabban bevásárlóközpontokban, áruházakban, valamint szuper- és hipermarketekben szerzik be az ajándékokat, elsősorban ruházatot és kiegészítőt, hiszen minden második európai – köztük a magyarok is – ezekkel ajándékozza meg legszívesebben szeretteit – derül ki a GfK Csoport és a Wall Street Journal Europe nemzetközi felméréséből.

Közép-Kelet-Európában éppúgy, mint Magyarországon az emberek háromnegyede legfeljebb 100 eurót (mintegy 28 ezer forintot) tervez ajándékokra költeni az idei karácsonyi szezonban. Ellenben a felmérésben résztvevő európai országok többségében nagyobb összeget szánnak ajándékokra: 47 százalékuk kevesebb mint 100 eurót, negyedük 100 és 250 euró közötti összeget, 28 százalékuk pedig 250 eurónál is többet tervez költeni.

A válság által még nem sújtott 2007-es szezonhoz képest a magyarok nagyobb mértékben fogják vissza karácsonyi vásárlásaikat, mint általában az európaiak. Magyarországon a megkérdezettek közel fele várhatóan kevesebbet fog majd költeni, mint 3 évvel ezelőtt, míg Európa egészében 38 százalék ez az arány.

A kontinens nyugati felén inkább hajlandóak az emberek online csatornát választani. Európa egészében az 5 százalékot, egyes országokban pedig a 10 százalékot is eléri az online vásárlók aránya. Magyarországon mindössze két százalék él ezzel a lehetőséggel. Figyelemre méltó viszont, hogy a magyarok 9 százaléka szívesen vásárol utcai kereskedőktől, illetve a különböző karácsonyi vásárokban – áll a közleményben.

Címkék: karácsony