Pumával, krokodillal és nyuszival csap össze Mészáros Lőrinc turulja

Komoly vetélytársakkal kell megküzdenie a hirtelen milliárdossá vált felcsúti polgármester ruhamárkájának. Összeszedtünk az állatokat, akik a turul ellenfelei lehetnek.
Kapcsolódó cikkek

A héten jött a hír, hogy Mészáros Lőrincnek van humora. De legalábbis valakinek, aki a milliárdos gázszerelő új sportruházati márkájának születésénél segített, és kitalálta a márkanevet és a logót, ami lehet, hogy hamarosan már a magyar labdarúgó válogatott mezein is ott fog díszelegni.

Ha esetleg valaki lemaradt volna róla: a márkanév a 2rule, azaz turul, a logó pedig a turulmadarat mintázza.

Ezzel a cég a ruházati termékek egy sajátos csoportjába lépett be: az állatlogós ruhamárkák közé. Ahol csak úgy hemzsegnek a veszélyes ragadozók, készen állva arra, hogy széttépjék a területükre tévedő riválisokat. Összeszedtük, mikkel kell megküzdenie a mítoszok magyar madarának. A galériában megtalálja a logókat, a képaláírásokban pedig azokat fontolgattuk, vajon mekkora esélye lesz a 2rule-nek velük szemben.

American Eagle - sas. Elsőnek itt van a legkiegyensúlyozottabb harc. Igazi nemzetek csatája: az Amerikai Egyesült Államok jelképe szemben a magyar mítoszok legendájával. Két ragadozó madár összecsapása, aminek bármi lehet a vége.
Ecko – orrszarvú. Amitől a legjobban retteghetnek Mészárosék. Egy városi ruhamárka, nem éppen sportruha, de sportos: a kemény amerikai városi dzsungelben edződött utcakölykök világa ez. A logónak használt orrszarvú elől még az oroszlánok is inkább kitérnek. Szegény turulnak esélye sincs.
Lacoste – krokodil. Nem éppen a foci világa, főleg nem falusi kiscsapatoké. Tenisz, golf, vitorlázás: az elkényelmesedett elit márkája ez. A feltörekvő tökös magyar turul azonban inkább csak körözhet felette. Egy krokodil veszélyes ellenfél, még akkor is, ha puhány francia.
Le Tigre – tigris. A Lacoste amerikai megfelelője, krokodil helyett egy tigrissel. Mészárosék turulja egy tigrissel szemben nehezen boldogulna, de szerencséjére a logón látható példány igencsak elpuhultnak tűnik. Inkább kismacska, mint a dzsungel királya, inkább rajzfilmfigura, mint gyilkológép. Még az is lehet, rettegve menekülne az éhes turul éles karmai elől.
Puma – puma. A legnagyobb ellenfél. A legerősebb állatos sportmárka, amire csak szemet vethet a turul. A német Puma pumája már nem olyan, mint a Le Tigre tigrise. Egy igazi vadász, aki már kinézte magának következő zsákmányát, és ereje teljes tudatában éppen ugrik, hogy elejtse. A turul már annak is örülhet, ha sikerül megsebeznie. Mondjuk egy, az orra elől lenyúlt közbeszerzéssel.
Slazenger – párduc. Újabb teniszmárka. Talán Fucsovics miatt a turul is kinézheti magának a (fekete?) párducot. A Puma pumájának eltunyult verziója, ami olyan, mint „egy nagyon szomorú kiscica”. Talán még esélye is lenne Mészáros turuljának.
Abercrombie & Fitch – jávorszarvas. Végre egy igazi zsákmányállat, egy növényevő patás, aki cserébe már több mint százéves, és meggyengült. Az eleinte a vadászokat célzó sportmárka a jávorszarvast választotta logónak. Ami túl nagy lehet egy turulnak, de hát mégiscsak egy mitikus madárról van szó. Csak nehogy Semjén Zsolt puskája előbb találja meg szegény szarvast.
Playboy – nyuszi. Najó, nem kifejezetten ruhamárka, de ruhákat is árulnak. Viszont cserébe pont az a zsákmány, ami tökéletes választás a turulnak: csak rémülten szaladni tud előle, hiszen esélye sincs a küzdelemre. Hacsak ki nem derül, hogy ez az a bizonyos nyúl, amit csak az Antiochiai Szent Kézigránát tud elpusztítani (lsd: „mivel nem kedves nekem, megdöglend”).