Ilyen lesz a jövő széke a repülőkön? Mert akkor nem üljük el a hátsónkat

Egy olasz cég, amely repülőgépekre tervez üléseket, egy szakkiállításon, a hamburgi Aviointeriors at the Aircraft Interiors Expón bemutatta legújabb
Kapcsolódó cikkek

Egy olasz cég, amely repülőgépekre tervez üléseket, egy szakkiállításon, a hamburgi Aviointeriors at the Aircraft Interiors Expón bemutatta legújabb széktípusát, ami biztos megosztja majd az embereket. Az ülések elég keskenyek és szinte nincs is ülőfelületük, éppen csak annyi, amennyi kell a biztonsági felszereléseknek, mint például a mentőmellénynek.

Az eredmény viszont látványos, ezeket a székeket ugyanis sokkal sűrűbben lehet elhelyezni a gépeken (53 centivel kisebb a lábtér), akár 20 százalékkal több utas is szállítható a használatukkal.

Csak hát állni kell benne. Pontosabban úgy ülni, mint egy lovon, vagy mint néhány hullámvasúton.

A Skyrider 2.0 név sem véletlen, 2010-ben már elkészítettek egy hasonlót, de azt nem fogadta valami hatalmas siker. Az új verziónak nagyobb a párnázottsága, és az állványzata is megváltozott. A gyártó, az Aviointeriors szerint nagy előnye még, hogy csak fele olyan nehéz, mint most egy ülés a turistaosztályon, és a takarítási költségei is sokkal alacsonyabbak – idézi őket a Daily Mail.

A kiállított székek egyébként sárgák, egészen hasonló színűek, mint a Ryanair színei, akik még 2010-ben (az ülés előző verziójának bemutatásának évében) elkészítettek egy felmérést, amelyben 120 ezer megkérdezettből 80 ezer mondta azt, hogy meggondolná a választásukat, ha ingyenesek lennének, míg 42 százalékuk ezt választaná, ha feleannyiba kerülne, mint egy rendes hely ára.

Egyelőre egy légitársaság sem csapott le erre a verzióra sem, és persze több kérdés is felmerülhet vele kapcsolatban, nekünk hirtelen egy fontos jutott eszünkbe: hová rakjuk a csomagjainkat? A fapados légitársaságoknál ugyanis sokkal inkább ez tűnik problémásnak, mint az ülések hiánya.

Kiemelt kép: Kiemelt kép: MTI/EPA/Andy Rain