Ezt esszük idén

Újragondolt hot dog, retró desszert és Ázsia is terítékre kerül.

2013-ban ötvözzük a magyar klasszikusokat az egzotikus ízekkel, bepillantunk a szír, a marokkói és a thai konyhák rejtelmeibe, újraértelmezzük az utcai kedvenceket, és ha mindez nem lenne elég, jobban meggondoljuk, kitől vásároljuk az élelmiszereinket.

A Baldaszti Csoport szakembereinek komplex elemzése szerint 2013-ban itthon is mindinkább jellemző lesz az ázsiai ízek térnyerése. Ennek köszönhetően idén már azt is kipróbálhatjuk, hogy milyen egy tányéron a véres hurka és a mangó, valamint a ponty és a miso.

A már jól megszokott török, indiai, kínai és olasz éttermek mellé hamarosan megérkeznek a szír, a marokkói és thai gasztronómia képviselői, és eddig még nem kóstolt ízeket hoznak az országba. A felmérések szerint a magyarok alapvetően kíváncsiak, így a szakemberek úgy vélik, a városokban nagy lesz az érdeklődés az újfajta konyhák iránt.

A hot dog étterembe megy

A csúcsgasztronómia a legegyszerűbb ételeket sem kíméli. A streetfoodot, vagyis az utcán kapható népszerű ételeket (amilyen például a hamburger és a hot-dog) a neves séfek már évek óta használják inspirációs forrásként, ráadásul egyre több olyan vállalkozás nyílik, mely ötvözi az éttermek és a streetfood sajátosságait. Ezek a vendéglátóhelyek rendkívül népszerűek az árazásuk miatt, ráadásul hitelesek is, hiszen a szakács és a vásárló között közvetlen kapcsolat van.

Ami a desszertet illeti, 2013 sem töri majd meg a makaron évek óta tartó hegemóniáját, de a várakozások szerint ebben az évben már nem lesz olyan rajongás körülötte. Helyette olyan „retró” desszertek iránt rajongunk majd, mint Balatoni Brigitta exkluzív Dunakavicsa.

Fontos, hogy mit veszünk

Az elmúlt években tapasztalt trend tovább folytatódik: egyre fontosabb a vásárlóknak az, hogy tudják, honnan származik mindaz, amit elfogyasztanak. A szájról szájra járó reklámok legnagyobb potenciális nyertesei is a legkisebb vállalkozások. Többlépcsős terjesztői hálózat híján ők első kézből származó információkkal látják el a kereskedőket, akik ezt közvetlenül a vásárlók felé adják tovább, megismertetve őket a termelővel és hátterével egyaránt.

Címkék: 2013gasztrotrend