A kormányzati propagandagyáros beszáll a reptéri vámolásba is

Balásy Gyula cégének szerepe egy szaklapban megjelent interjúból derült ki.

A sok tízmilliárdos kormányzati kommunikációs megbízásokkal kitömött New Land Media és a Lounge Design Kft. tulajdonosa, Balásy Gyula egy másik cége révén beszállt a repülőtéri vámkezelés bizniszébe. Mindezt a mfor.hu szúrta ki egy szaklapban készült interjúból, amit Vágó László, a Vámunió Kft. ügyvezetője adott a közlekedésvilag.hu-nak. A cégvezető ugyanis elárulta, hogy cége együttműködési megállapodást kötött a Loginvent Zrt-vel a NAV támogató közreműködésével, amelyet követően megkezdték a B2C-kereskedelemben beérkező áruk vámkezelését Maglódón.

Az interjúban nem mondta el ugyan, hogy a ki a Loginvent tulajdonosa, de az mfor.hu-nak összeállt a kép: Balásy tavaly alapította ezt a céget és kibérelt egy 8 ezer négyzetméteres raktárat Maglódon, amely alig tíz kilométernyire van a reptértől.

„A remek kormányzati kapcsolatokkal rendelkező Balásynak elég jó információi lehettek arról, hogy mikor kell egy hatalmas raktárat megvásárolni a reptér mellett” – jegyezte meg a lap, amely úgy összegezte a történetet: a vámtevékenységgel foglalkozó Vámunió Kft. együttműködési megállapodást kötött Balásy új cégével, amit a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) is támogat, és a bizniszt arra az információra alapozzák, hogy a reptér nagyon leterhelt a vámköteles árukkal kapcsolatban.

Balásy egyébként igen jól kaszál a korábbi cégeivel: csak a New Land Media 9,5 milliárd profitot termelt az előző évben, amit a tulajdonos osztalékként ki is vett.

Kapcsolódó
NER-es infláció: Rogánék 17,6 százalékos áremelést engedélyeztek a Balásy-cégbirodalomnak
A cég kérdésünkre azt írta: "Az elmúlt évek jelentős inflációs mozgása miatt nyújtottuk be kérésünket a Nemzeti Kommunikációs Hivatal részére. Ezen beadványban alkalmazott korrekciós mértékben a Központi Statisztikai Hivatal inflációs adatai voltak irányadóak".