A tervezettnél sokkal tovább nem közlekednek a MÁV járatai közvetlenül Nyugat-Európába

December közepéig át kell szállni az utasoknak Bécsben.

Az osztrák ÖBB után a MÁV is elismerte, hogy csak a győri vonal felújításának végeztével indulnak újra a közvetlen nyugat-európai járatok – írta a Magyar Hang. Ez ráadásul jóval tovább fog tartani, mint eredetileg ki volt tűzve:

október 26. helyett december 10-ig csak átszállással lehet Nyugat-Európába utazni.

A lapnak a MÁV azt írta, hogy ők jelezték az ÖBB-nek, hogy október 27-től jelentősen csökken a késések kockázata, és kérte a Németországba tartó vonatok bécsi kettéosztásának megszüntetését, ennek ellenére az osztrák vasúttársaság fenntartja a december közepéig az átszállásos megoldást.

Ahhoz, hogy az osztrákok Bécsben ne kényszerítsék átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan

– írta a MÁV, de arra nem tért ki, mik lettek volna ezek a lépések.

Azt is jelezték az osztrákoknak, hogy „nem javul az Ausztriából Magyarországra tartó Railjet xpress vonatok menetrendje”, „ezek a késések további nehézségeket okoznak a forgalomirányításban a vágányzárral érintett vonalszakaszon, és a Magyarországról Ausztriába visszatérő vonatok késéséhez is vezethetnek”.

A Svájcba tartó utasoknak is át kell szállni – tette még hozzá a MÁV:

A magyar vasútra egyébként is rájár a rúd, Mészáros Lőrinc cégét is ekézik, amiért nem tudják beindítani a Szeged-Röszke közötti személyforgalmat, fideszes képviselők szerint pedig kamuzik a MÁV a 14-es vasútvonal állapotáról.