Annyi pénzt égetett el a Megafon a vakációzók „tájékoztatására”, hogy azzal a spanyol választási kampányban is versenyben lett volna

A július 23. előtti harminc napban a propaganda 70 millió forintot költött véleményvezérei mondandójának népszerűsítésére.

Meglepő eredményre jutott a G7, miután megvizsgálta, hogy mennyit költöttek a spanyolországi pártok a választásokat megelőző időszakban Facebook-hirdetésekre és hogy ez milyen volumenű online marketingkiadást jelentene az ötödakkora Magyarországon. A július 23-ig – tehát a voksolásig tartó 30 napban – a közel 50 milliós spanyol piac

Lakosságszámát tekintve Magyarország kevesebb mint ötödakkora, mint Spanyolország, tehát ennyivel kevesebb ember elérését kell megoldania a politikának. Míg Spanyolországban 2023 júliusában országos választási kampány dübörgött, amelynek végén 70,5 százalékos részvétellel zajlottak a választások, addig Magyarországon elkezdődött a nyaralások ideje és ezzel a politikai uborkaszerzon.

Ehhez képest volt némileg meglepő a magyar adat, amely szerint a fideszes, kormányközeli üzeneteket közvetítő Megafon – kiegészülve a Kommentár Alapítvány oldalával (Tranzit) – ugyanebben az időszakban több mint 70 millió forintot költött véleményvezérei mondandójának népszerűsítésére. Jóhiszemű 380-as euró árfolyamon számolva ez durván 185 ezer eurós marketingköltés – írta a G7.

A Megafon annyi pénzből lövi ki tartalmait a vakációzó magyar nyilvánosságra, mint az összes katalán, baszk, gallego, kanári-szigeteki párt kampányüzemmódban összesen, megelőzve a 12,5 százalékra befutó, több mint 3 millió listás szavazatot begyűjtő Sumar mozgalmat is, amelyet így le is taszítana a dobogóról.

A spanyolországi pártok a választások utolsó hetében valóságos tűzijátékot rendeztek a Facebookon, azonban – ahogy arról július 10-én már beszámoltunk – volt olyan hete is ennek a kampánynak, amikor a két spanyol kormánypárt (PSOE + Sumar) a Megafon költéseinek mindössze 80 százalékát tudta felmutatni.