16,6 milliárdot tapsolt el reklámokra a Rogán-minisztérium tavaly a kormánymédiában

Csak a végül érvénytelen „gyermekvédelmi népszavazásra” csorgott el több mint ötmilliárd.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda az Átlátszó összesítése szerint 19,6 milliárd forintot költött el 2022-ben társadalmi célúnak nevezett médiakampányokra. Ebből messze a legtöbb – több mint ötmilliárd – az úgynevezett „gyermekvédelmi népszavazás” homofób kampányára ment el. Ez volt az a referendum, amelyet az országgyűlési választásokkal egy napon, tavaly április 3-án tartottak meg, ám végül mind a négy kérdésben érvénytelennek bizonyult.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda 2022-es reklámköltései kampányonként időrendi sorrendben az alábbiak szerint alakult:

A politikai kampányokhoz köthető reklámokból összesen 16,6 milliárd forint ment a kormánymédiához, vagyis ezek a pénzek leginkább a KESMA lapjaiban és a TV2-nél hasznosultak, de az összegből jutott a többek között a Népszavának, a Blikknek, az ATV-nek és valamennyi még az RTL-nek is.

Ezek az összegek tartalmazzák a közvetítő cég 15 százalékos jutalékát is. A lapok legtöbbször 30-45 százalékos kedvezményt adtak a listaárból, a tévéknél ez pedig 75 százalékig nőtt.

2022-ben nemcsak az eddig ismert New Land Media Kft.-vel szerződött a minisztérium, hanem a szintén Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó Moonlight Event Kft. (ma már Lounge Event Kft.) is képbe került – írja a lap.