Egy tavalyi bevásárlólistából derült ki, mennyivel emelte árait az IKEA

Van olyan termék, ami 40 százalékkal drágább.

Az IKEA már korábban elismerte, hogy emelik az árat, a Portfolio olvasójának összesítéséből most az is látható, hogy milyen mértékű a drágulás a népszerű lakberendezési áruházláncban.

Az áruházi szintű áremelkedés megfigyelése igen nehézkes, hiszen a legtöbb esetben visszamenőleg nem állnak rendelkezésre árak. Ezért többnyire csak a szisztematikus árfigyelés segít. A Portfolio olvasója  tavaly áprilisban válogatott össze az online kosarába termékeket egy új lakásba költözéshez. Ezeknek az árait annak idején megőrizte, most pedig lehetősége nyílt az összevetésre.

Tizennégy termék árát vizsgálta, a legkisebb áremelkedés is 13% feletti, a legnagyobb drágulás közel 40%-os. Az árakkal súlyozott átlagos drágulás meghaladja a 25%-ot (egyébként szinte hajszálra pontosan ennyi a drágulás mértéke, ha egyszerű átlagot számolunk a 14 termékre azonos súllyal).

Eszerint például

Az olvasó tavaly áprilisban a bevásárlást megúszta volna 463 570 forintból, idén ennél jelentősen többet, 581 270 forintot kellene fizetnie.