Orbánék milliárdos PR-magyarázata

A hamarosan bekövetkező változásokról akarja meggyőzni a kormány az embereket két, együttesen több mint egymilliárdos PR-munkával.
Kapcsolódó cikkek

A Miniszterelnökség pályázata szerint brandépítéssel és több nemzeti konzultációval kell bemutatni, hogy a kormány összefüggő döntések sorozatával tudatosan építi az erős, jól működő, a nemzeti érdekeket képviselni és érvényesíteni képes Magyarországot.

Az Index információi szerint az év első hónapjaiban két-három új nemzeti konzultációval akciózik majd a kormány és a miniszterelnök. A tervről Orbán Viktor egy tavaly év végi interjújában már említést tett, a Miniszterelnökség által kiírt két párhuzamos közbeszerzés pedig arról tanúskodik, hogy a kormányzat közbiztonsági és oktatási témában akar majd kommunikálni a választókkal. Legutóbb az alkotmányról tartott nemzeti konzultációt a Fidesz, tavaly tavasszal.

A bruttó 810 milliós médiastratégia-alkotási és médiatervezési keretszerződés, valamint a bruttó 400 milliós rendezvényszervezési és PR- és tájékoztatási tender útmutatója szerint a pályázó cégek számára jelentkezési feltétel, hogy egy-egy nemzeti konzultáció tervét letegyék az asztalra. A sietség oka, hogy a kormány márciusra tervezi a közbiztonság helyzetére fókuszáló egy hónapos kampány indítását.

Kiket céloznak meg?

A kriminalisztikai témában úttörőjellegű konzultáció célközönsége elsősorban a vidéki kistelepülések lakossága lesz, a Miniszterelnökség ugyanis eleve kikötötte, hogy a pályázóknak kistelepülések jövőjéért aggódó kormány képét kell sugallnia.

A másik pályázatból az derül ki, hogy Orbán Viktor országjáró turnéjával együtt köz-és felsőoktatási konzultáció is lesz a közeljövőben. Ebbel a konzultációban főként az oktatási szféra szereplőit, a diákokat, hallgatókat, pedagógusokat, oktatókat és a szülőket jelölték meg célcsoportként.

A médiastratégia-alkotási tender aprólékosan behatárolja a kommunikációs stratégia irányát a jelentkezők számára.